فیلم لحظات نفسگیر نجات کارگران معدن بند نرگس از سیل
حجم ویدیو: 4.32M | مدت زمان ویدیو: 00:00:35

به گزارش رکنا، علی کفاشی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: جاری شدن سیلاب در اثر بارش‌های رگباری در مسیر جاده معدن بند نرگس واقع در ۳۰ کیلومتری شرق بادرود و سیلابی شدن مسیل‌ها و آبراهه‌های منطقه در عصر دیروز ماه موجب آب بردگی سه خودروی سواری حامل کارکنان معدن سنگ‌آهن و معدن مس و نیز واژگونی و درراه ماندگی ۶ کامیون شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر بادرود افزود: در این عملیات که حدود ده ساعت به طول کشید، تعداد ۳۰ نفر در قالب ۸ گروه از کارکنان، نجات گران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به‌ صورت تیم‌های پشتیبانی به منطقه اعزام شدند و پس از جستجو و امدادرسانی سرنشین خودروها را به نقطه امن هدایت و ضمن انجام اقدامات اولیه و ارزیابی ۱۴ نفر از سرنشینان ۷ نفر از آن‌ها به علت تروما و مشکلات گوارشی توسط آمبولانس هلال‌احمر و اورژانس به بیمارستان فاطمیه بادرود اعزام شدند.

وی از سلامت حال عمومی کلیه سرنشینان خودروها خبر داد و از حضور نیروهای نجات گر در اولین روز از هفته هلال‌احمر به همراه داوطلبان، آفرودسواران، نیروهای محلی و مسؤولان ادارات و نهادهای شرکت‌کننده از جمله نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، شهرداری و آتش‌نشانی، بخشدار بادرود، مدیریت بحران فرمانداری شهرستان نطنز، هلال‌احمر نطنز، باشگاه کوهنوردی اوج و کاراکال و بیمارستان فاطمیه بادرود که در این عملیات ما را یاری رساندند تقدیر و تشکر کرد.

حمیدرضا گودرزی از امدادگران پایگاه جاده‌ای دکتر ترابیان بادرود نیز در این باره اظهار کرد: ساعت ۱۱:۰ دقیقه شب به اولین خودروی در سیل مانده رسیدیم که یکی از سرنشین‌ها توسط گروه دکتر کفاشی نجات‌یافته و نفر دوم توسط ما نجات پیدا کرد.

این امدادگر به نقل از سرنشین راننده گفت که سیل ماشین را ساعت‌ها با خود برده و کاری از دست آن‌ها بر نمی‌آمده و همه سرنشین‌های گرفتار به‌ نوعی دچار شوک ناشی از سیل شده بودند.

امدادگر پایگاه جمعیت هلال‌احمر بادرود گفت: در یک مورد به خودروی پراید سفیدی رسیدیم که راننده دچار شوک عجیبی شده بود و حتی درخواست کمک هم نمی‌کرد و داخل خودرو نشسته و حاضر به پیاده شدن نبود.

گودرزی از گرفتاری ماشین‌های امداد در گل و سیل خبر داد و گفت: به لطف خداوند متعال همه گرفتار شدگان در سیل نجات‌یافته و عملیات با موفقیت به پایان رسید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 685858 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟