کشف 12 لاشه حیوانات تاکسیدرمی در لرستان + فیلم
حجم ویدیو: 7.20M | مدت زمان ویدیو: 00:00:58

 مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۱۲ لاشه جانوری تاکسیدرمی با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت از یک متخلف زیست محیطی در خرم‌آباد کشف و ضبط شد.

به گزارش رکنا، "مهرداد فتحی بیرانوند" روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی این استان در بازرسی از منزل یک نفر، ۱۲ جسد تاکسیدرمی شده حیوانات و جانوران وحشی کشف و ضبط و متخلف تحویل محاکم قضایی شد.

وی اظهار داشت: نگهداری اجساد تاکسیدرمی شده جانوران و حیوانات در منزل بدون مجوز جرم محسوب می شود و حبس و جریمه ناشی از ضرر و زیان به محیط زیست را برابر قیمت گونه زنده آن در پی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مردم خواست از نگهداری تاکسیدرمی جانوران و حیوانات وحشی در منزل خودداری کنند و در صورت داشتن هرگونه تاکسیدرمی، آن را به موزه حیات وحش این اداره کل تحویل دهند.

فتحی بیرانوند گفت: دوستداران محیط زیست می توانند تخلفات زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ گزارش دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

تاکسیدرمی یا آکنده‌سازی، فن نگهداری درازمدت پیکر جانوران برای نمایش است که معنی منظم کردن و آراستن پوست (جانور) را می‌دهد، در فارسی گاه آن را «آمپایه کردن» (در فرانسه empaillage، به معنی از کاه آکندن) و «خشک کردن (جانور)» هم گفته‌اند.

در این کار بدن جانوران را تهی می‌کنند و به جای چشم جانوران چشم‌های ساختگی که از پلاستیک فشرده ساخته شده به کار می‌رود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 684483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟