فیلم فرار خرس قهوه ای از باغ وحش هویزه + جزئیات
حجم ویدیو: 4.49M | مدت زمان ویدیو: 00:00:36

ماجرای فرار خرس قهوه ای باغ وحش هویزه چیست؟

 مدیر انجمن حامیان محیط زیست هویزه گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای که از باغ وحش هویزه گریخته بود، پس از یک ساعت به این باغ وحش بازگردانده شد.

ویدیوی فرار خرس قهوه‌ای باغ وحش هویزه و دویدنش در خارج از محوطه باغ وحش، چهارشنبه شب در فضای مجاز منتشر شد.

به گزارش رکنا، سامی جرفی مدیر انجمن حامیان محیط زیست هویزه اظهار داشت: این اتفاق سه شنبه شب در باغ وحش هویزه، در زمانی رخ داد که کارگران می‌خواستند خرس را به وسیله قفس جابجایی منتقل کنند.

وی افزود: این خرس قهوه‌ای ماده، گونه بومی خوزستان است و تنها خرس قهوه‌ای باغ وحش هویزه به شمار می‌رود، کارگران در حال ساخت اتاق جدید برای این خرس هستند که در حین انتقال از قفس جابجایی فرار می‌کند و از روی دیوار به خارج از باغ وحش می‌پرد.

فرار خرس قهوه ای از باغ وحش / در هویزه رخ داد

جرفی اضافه کرد: این خرس در محوطه روبروی پارک تا فاصله یکصد متری می‌رود اما به دلیل اینکه اهلی شده، خودش بازمی‌گردد و این جریان حدود نیم ساعت بیشتر طول نمی‌کشد.

بر اساس این گزارش،  هیچکدام از مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و هویزه حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشدند.

با غ شهر هویزه در جنوب غرب خوزستان، یکی از ۲ باغ وحش خوزستان و بزرگترین آنها به شمار می‌آید که حدود هشت هکتار وسعت دارد. در حال حاضر شیر، خرس، شتر، گرگ، کفتار، میمون و تعداد زیادی پرنده در این باغ وحش نگهداری می‌شود.

این باغ وحش در سال‌های اخیر به ویژه در فصل تابستان، با انتقاد فعالان حقوق حیوانات مواجه بوده و خواستار تعطیلی آن شده بودند. به اعتقاد آنها این حیوانات در شرایط نامناسب و در گرمای طاقت فرسای تابستان نباید نگهداری شوند.

مولا معاون حفاظت محیط زیست خوزستان پیش از این گفته بود: وضعیت باغ وحش خوب است و آب و غذای حیوانات نیز مرتب است، اما محل نگهداری حیوانات باید بهسازی شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟