آتش‌سوزی در کارخانه تأمین‌کننده اپل / 8 نفر زنده زنده سوختند

طبق گزارش SCMP، آتش‌سوزی در کارخانه Casetek Group، تولیدکننده لوازم الکترونیکی مستقر در تایوان که یکی از تامین‌کنندگان اپل نیز است، هشت کشته برجا گذاشت. دو نفر از این کشته‌شدگان آتش نشان بودند.

به گزارش رکنا، طبق بیانیه دولت محلی Jinshan، این حادثه آتش‌سوزی در روز پنجشنبه ساعت 1:30 بعد از ظهر آغاز و تا صبح جمعه ادامه یافت. سرانجام این حادثه منجر به کشته شدن دو آتش نشان و ۶ فرد عادی شد.

این آتش‌سوزی به قدری شدید بود که بیش از ۹۰۰ آتش‌نشان، ۱۲۳ ماشین آتش‌نشانی و ۸ ربات برای خاموش کردن آن مستقر شدند. مقامات مسئول هنوز در حال تحقیق پیرامون چگونگی این آتش سوزی هستند.

اگرچه هنوز علت آتش‌سوزی ناشناخته باقی مانده است، اما سرمایه‌گذاران در تلاش هستند تا آن را به سرعت مشخص نمایند. در بیانیه رسمی دولت محلی آمده است که این آتش‌سوزی موجب آلودگی گسترده هوا و یا محیطی نشده است.

شرکت Shengrui Electronic در سال 2020 شرکت Casetek Group را خریداری کرد که خود متعلق به پگاترون است. Casetek تولید بدنه‌های متعلق به سری مک بوک و آی‌پد را برعهده دارد. حال باید دید که این آتش‌سوزی چه تاثیری بر زنجیره تامین اپل خواهد گذاشت. آیا چرخه تأمین می‌تواند روی فروش اپل و پاسخ به تقاضای مشتریان تأثیر بگذارد؟ پیش از این برخی شایعات از کمبود تراشه و همچنین پنل Mini LED آی‌پد پرو خبر داده بودند. به این ترتیب ممکن است عرضه آی‌پد و مک‌بوک در آینده تحت تأثیر قرار بگیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682714 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟