30 تهرانی در یک قدمی مرگ + 7 عکس از صحنه آتش سوزی

30 نفر از ساکنان یک ساختمان مسکونی که بر اثر آتش گرفتن یک موتور سیکلت و ضایعات در پارکینگ این ساختمان، در میان دود ناشی از این آتش سوزی در طبقات گرفتار شده بودند، توسط آتش نشانان نجات یافتند.

به گزارش رکنا، درپی تماس های ساکنان یک مجتمع مسکونی با سامانه 125 و اعلام بروز آتش سوزی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 67، 91 و گروه امداد و نجات 1 به همراه خودروی حامل دستگاه تنفسی را به سوی خیابان مولوی، نرسیده به خیابان تختی کوچه محمدیان اعزام کرد.

محمود شکیبافر افسر آماده منطقه پنج عملیات سازمان آتش نشانی تهران در باره مشاهدات اولیه خود گفت: هنگامی که به محل حادثه رسیدیم شعله های سرکش آتش به همراه دود زیادی از طبقه منفی یک پارکینگ ساختمان 4 طبقه مسکونی خارج می شد.

وی افزود: پس از ورود آتش نشانان به داخل ساختمان مشخص شد که در قسمت انتهای پارکینگ، یک دستگاه موتور سیکلت و مقدار زیادی وسایل انبار شده و ضایعات، دچار آتش سوزی شده و همچنین دود بسیار زیادی در حال نفوذ به داخل طبقات فوقانی ساختمان بود.

 شکیبافربا اشاره به این که شعله های آتش هر آن ممکن بود به دیگر قسمت‌های پارکینگ نیز گسترش یابد، تصریح کرد: آتش نشانان پس از قطع گاز و برق ساختمان مربوطه، به دو گروه تقسیم شدند که یک گروه با استفاده از یک رشته لوله آبدهی به مقابله با آتش سوزی پرداخته و شعله های آتش را مهار وخاموش کرده و همچنین از پیشروی آن به دیگر قسمت های این پارکینگ ممانعت به عمل آوردند.

افسرآماده آتش نشانی ادامه داد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان برای نجات محبوسین در داخل واحد های مسکونی و نیز طبقات فوقانی وارد ساختمان شدند و توانستند تعداد 30 نفر از ساکنان ساختمان که در میان دود فراوان گرفتار شده بودند را به بیرون ساختمان انتقال دهند.

وی درپایان اعلام کرد که علت وقوع این آتش سوزی و نیز برآورد خسارات وارده از طرف کارشناس آتش نشانی منطقه درحال پیگیری و بررسی است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 681186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟