برنده شدن در قرعه کشی دامی که برای یزدی ها پهن شد

به گزارش رکنا، سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزدگفت: مجرمان سایبری با سوء‌ استفاده از ناآگاهی مردم با برقراری تماس با شهروندان خود را مجری برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی معرفی کرده و با ترفند‌های مختلف اقدام به خالی کردن حساب بانکی شهروندان می‌کنند.

او افزود: مجرمان سایبری با عناوینی مانند اینکه شما برنده قرعه‌کشی بانک‌ها و موسسات مالی، مسابقات رادیویی و تلویزیونی، سفر هدیه به زیارت اماکن مقدس شده‌اید، اقدام به فریب شهروندان کرده و حساب شهروندان را خالی می‌کنند.

سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: مجرمان سایبری پس از جلب اعتماد شهروندان از طریق ترفند‌های مختلف کد ارسالی به شماره تماس آن‌ها را دریافت کرده و سپس با فعال نمودن اپلیکیشن‌های بانکی به حساب آن‌ها دسترسی پیدا کرده و اقدام به انتقال غیرمجاز وجوه به صورت اینترنتی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد بیان کرد: استفاده از این شیوه در حال حاضر بسیار از آن استفاده می‌شود به طوری که در همین هفته یکی از شهروندان به دلیل اعتماد بیش از حد، اطلاعات بانکی و شخصی خود را در اختیار مجرمان قرار داده و مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حساب او سرقت شده است.

او خاطرنشان کرد: کاربران جهت جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری باید از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت و اعلام رمز آن‌ها به افراد غیرخودداری کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 680879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟