پرداخت بیعانه در سایت دیوار همچنان قربانی می‌گیرد

به گزارش رکنا ، سرهنگ "علی موالی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با توجه به گسترش سایت‌های تبلیغات اینترنتی مثل دیوار، شیپور و‌ غیره برای خرید و فروش کالاهای مختلف دست‌دوم، افراد سودجو اقدام به کلاه‌برداری با ترفندهای مختلف می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با درج آگهی جعلی با قیمت‌های وسوسه‌انگیز اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، به ‌هیچ ‌عنوان به این‌گونه آگهی‌ها اعتماد نکرده و حتی‌الامکان از کسانی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری با آن‌ها پیش از انجام معامله وجود داشته باشد.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: عده‌ای از کاربران خریدار تصور می‌کنند‌ اگر فروشنده شماره‌ حساب و یا شماره تلفن و آدرس خود را در آگهی درج کند می‌توان به او اعتماد کرد اما این تصور اشتباه است زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء‌استفاده قرارگرفته باشد.

وی یادآور شد: کلاهبرداران در برخی مواقع نیز اقدام به عرضه محصولات دست‌دوم و بی‌کیفیت می‌کنند که کاربران را به سمت درگاه‌های جعلی سوق داده و مبادرت به سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم توصیه کرد: از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول خودداری کنید و تا زمانی که جنس موردنظر خود را دریافت نکرده‌اید از پرداخت وجه کالا اجتناب نماید.

سرهنگ موالی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628746 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟