پایان تبهکاری کاسبان تاریکی در مشهد / سارقان سریالی دستگیر شدند

گزارش‌ مردمی تمامی نداشت و اعلام سرقت از خانه‌ها و خودروها یکی پس از دیگری به سامانه فوریت‌های پلیسی 110 اعلام می‌شد. مأموران انتظامی زمانی به محل ارتکاب جرم می‌رسیدند که به دلیل تأخیر در اعلام خبر سرقت، متهمان وقت کافی برای فرار داشتند.

به گزارش رکنا، تحقیقات میدانی مأموران ادامه داشت تا اینکه پرونده به دلیل تعدد گزارش با دستور قضایی روی میز اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی باز شد.

کارآگاهان پلیس در همان ابتدا به بررسی چند سرنخ از متهمان پرونده پرداختند ولی مدارک و شواهد به دست آمده گویای شناسایی سارقان نبود. پیگیری‌های ضابطان قضایی در محل‌های ارتکاب جرم ادامه داشت که چند گزارش سرقت دیگر با شگردی مشابه به پلیس گزارش شد.

مأموران با طرح فرضیه اینکه همه این سرقت‌ها از سوی یک تیم طرح‌ریزی و عملی می‌شود پیگیری‌های پلیسی خود را ادامه دادند تا اینکه ردپای یکی از مجرمان سابقه‌‌دار در این پرونده پیدا شد و همین سرنخ بعد تازه‌ای به ماجرا داد.

کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی با کنار هم قرار دادن سرنخ‌های به دست آمده توانسته بودند مخفیگاه سارقان سریالی که ده‌ها خانه را خالی و ده خودرو را دزدیده بودند، شناسایی کنند.

مأموران محل ردزنی شده را به صورت نامحسوس تحت نظر داشتند که حضور متهم سابقه‌دار شناسایی شده در آن مشاهده شد. کارآگاهان پلیس که بیم فرار متهم را داشتند با هماهنگی قضایی بلافاصله وارد عمل شدند و این سارق حرفه‌ای را زمین‌گیر کردند.

متهم به دام افتاده ابتدا حاضر به همکاری با پلیس نبود و مدعی بود که سرقت را کنار گذاشته و مرتکب هیچ‌گونه خطایی نشده است اما چندان به درازا نکشید که مستندات کشف شده در پرونده رشته انکار‌‌های این مجرم سابقه را پاره کرد و حقیقت ماجرا را برملا کرد.

متهم که حنای اظهارات ضد و نقیضش برای مجریان قانون رنگی نداشت به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و راز سرقت‌های سریالی‌اش را فاش کرد. سارق به دام افتاده که این جرائم را به تنهایی انجام نداده بود همدست خود را به مجریان قانون معرفی کرد و طولی نکشید که کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی این فرد را در مخفیگاهش واقع در یکی از مناطق مشهد به دام انداختند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در تشریح دیگر جزئیات این پرونده گفت: تحقیقات این پرونده سرقت‌های سریالی از اسفند سال گذشته از سوی کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی آغاز شده بود و تا روز گذشته ادامه داشت تا اینکه سرانجام عاملان این دستبرد‌های دنباله‌دار جلب قانون شدند.

سردار ابراهیم قربان‌زاده افزود: متهمان دستگیر شده در جلسات بازجویی پلیسی تاکنون به 30 فقره سرقت از خانه‌‌های مسکونی و ساختمان‌های در حال ساخت و 20 فقره سرقت خودرو در سطح مشهد اعتراف کرده‌اند.

با توجه به سابقه سردسته این گروه دونفره سرقت اما احتمال افزایش جرائم ارتکابی آن‌ها وجود دارد با این حال پرونده پس از تکمیل بررسی‌های اولیه برای ادامه تحقیقات در اختیار دادسرای مشهد قرار گرفت و 2مجرم به دام افتاده نیز با قرار متناسب قضایی راهی زندان شدند. این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: مأموران ما در پلیس آگاهی در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز یک دستگاه خودرو سواری زانتیای مسروقه را کشف کردند که این خودرو با دستور قضایی توقیف و روانه پارکینگ شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مهدی قرآنی

کدخبر: 674411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟