لحظه به لحظه با  حوادث چهارشنبه سوری سال 99 + فیلم
حجم ویدیو: 15.26M | مدت زمان ویدیو: 00:02:13

چهارشنبه سوری امسال در شرایط کرونایی برگزار شد که قربانیان و مصدومان زیادی را در برداشت.

قطع شدن مچ هر دو دست فردی بر اثر انفجار مواد محترقه

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور، گفت: یک فرد ۲۷ ساله به دلیل قطع شدن مچ دست به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شده است.

خالدی افزود: همچنین فردی دیگر به دلیل قطع شدن هردو مچ دست به بیمارستان حضرت رسول منتقل شده است و تیم پیوند بیمارستان حضرت رسول در حال آماده باش هستند.

مصدومیت ۴۱۴ نفر از ابتدای اسفند تاکنون با مواد محترقه

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از ابتدای اسفند ماه تا کنون ۴۱۴ نفر بر اثر حوادث ناشی از چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند که ۱۱۸ نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری هستند.

خالدی بیان کرد: تاکنون ۲۷۹ مصدوم از بیمارستان ترخیص شده و ۱۵ نفر در محل درمان شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در اسلامشهر یک مورد قطعی دست گزارش شده است.

۸۹ مصدوم حوادث چهارشنبه سوری تا ساعت ۱۸

پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور با اشاره به حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: در روز ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ تا ساعت ۱۸:۰۰ تعداد ۸۹ نفر بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند که ۲۵ نفر از آن‌ها بستری هستند.

او گفت: همچنین ۵۵ نفر از مصدومان از بیمارستان ترخیص شدند و ۹ نفر در محل درمان شد. خوشبختانه تاکنون فوت افراد بر اثر این حوادث گزارش نشده است.

کولیوند بیان کرد: متاسفانه تا به این لحظه ۸ نفر دچار قطع عضو شده‌اند و ۱۵ مورد آسیب به چشم و ۴۲ مورد سوختگی گزارش شده است.

رییس اورژانس کشور ادامه داد: بیشترین افراد آسیب دیده را در استان‌های تهران با ۲۲ نفر، البرز با ۱۴ نفر و کرمانشاه با ۹ نفر داشته‌ایم.

انفجار نارنجک در محدوده سه راه شریعتی

پیمان صابریان رییس اورژانس تهران اظهار کرد: بر اثر انفجار نارنجک در محدوده سه راه شریعتی دو نفر مصدوم شدند.

او گفت: بر اثر بروز این حادثه یکی از افراد مصدوم دچار آسیب چشمی شده است.

فوت ۶ نفر در سراسر کشور

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به آخرین آمار حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در کشور، اظهار کرد: از ابتدای اسفند ماه تا به امروز ۳۸۹ نفر بر اثر حوادث ناشی از چهارشنبه سوری مصدوم شده اند.

خالدی گفت: تعداد ۱۱۲ نفر از مصدومان در بیمارستان بستری هستند و متاسفانه تاکنون ۶ نفر در کشور بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری فوت کرده‌اند.

قطع عضو ۳ نفر در تهران بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری

پیمان صابریان رییس اورژانس تهران اظهار کرد: تعداد مصدومان مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری تهران، از صبح امروز تا به این لحظه ۱۹ نفر است که تعداد ۶ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند.

او افزود: همچنین ۶ نفر از مصدوم در محل درمان شدند و سه مورد قطع عضو تا به این لحظه در تهران گزارش شده است.

صابریان ادامه داد: تاکنون ۷ نفر از مصدومان مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری تهران دچار سوختگی شده‌اند. همچنین چهار مورد آسیب چشمی گزارش شده است.

مصدومیت ۳۷۲ نفر از اسفند تاکنون با مواد محترقه

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس اورژانس گفت: تا این لحظه ۳۷۲ نفر در کشور مصدوم شده اند که ۱۱۲ نفر از مصدومان بستری شده اند.

وی افزود: بر اثر انفجار منزل مسکونی در اردبیل سه نفر مصدوم شده اند. که یک نفر از مصدومان بد حال هستند.

انفجار نارجک دستی در خاوران ۲ مصدوم بر جای گذاشت

سعید مهرسروش، سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال اورژانس تهران  گفت: انفجار نارجک دستی در منطقه خاوران ، خیابان نبرد جنوبی منجر به مصدومیت ۲ نفر شد که مصدومان به بیمارستان امام حسین منتقل شدند.

مصدومیت ۲۵ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه/ ۳ نفر دچار قطع عضو شدند

خالدی سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به اخرین آمار مصدومان چهارشنبه سوری آخر سال اظهار کرد: در ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ تا ساعت ۱۴:۰۰، بر اثر استفاده از مواد محترقه ۲۵ نفر دچار مصدومیت شدند که از این تعداد ۸ نفر در بیمارستان بستری هستند و ۱۳ نفر درمان و ترخیص شدند.

خالدی ادامه داد: ۳ مورد قطع عضو، ۲ مورد آسیب به چشم و ۸ مورد سوختگی گزارش شده که بیشترین آمار مصدومان در استان‌های تهران با ۸ نفر، استان آذربایجان شرقی با ۶ نفر و استان مرکزی با ۴ نفر بوده است.

مراجعه ۱۲ مصدوم مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان شهید مطهری

مصطفی ده مرده‌ای رییس بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری با اشاره به آمار حوادث چهارشنبه سوری سال ۹۹، اظهار کرد: از اول اسفند تاکنون ۱۲ نفر مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان شهید مطهری مراجعه کرده‌اند.

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری ادامه داد: تاکنون ۸ نفر از مصدومان مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری سرپایی درمان شده و ۴ نفر بستری شده‌اند.

استقرار آمبولانس در ۱۹۷ نقطه پر تردد شهر تهران

پیمان صابریان رییس اورژانس تهران  اظهار کرد: از ساعت ۱۶ امروز، سه٬شنبه ۲۶ اسفند تا پایان شب در ۱۹۷ نقطه پر تردد شهر تهران آمبولانس اورژانس مسقتر خواهد شد و تمام پایگاه‌ها در آماده باش کامل هستند.

او افزود: در حال حاضر در اورژانس تهران اتاق فرماندهی (ics) فعال شده و کلیه مرخصی‌ها را لغو کرده‌ایم.

صابریان گفت: تمام نیرو‌های موتورلانس اورژانس از ساعت ۱۷ امروز تا پایان شب آماده خدمت رسانی هستند و ۵۰ دستگاه آمبولانس رزرو به چرخه عملیات اضافه شده است.

رییس اورژانس تهران مطرح کرد: تجهیزات سوختگی کافی برای آمبولانس‌ها در نظر گرفته شده است و تعداد نیرو‌های دیسپچ را به منظور افزایش پاسخگویی افزایش داده‌ایم.

209 مصدوم قربانی چهارشنبه سوری 99 / آخرین آمار تا ساعت 20:30

پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور در خصوص آخرین وضعیت مصدومین چهارشنبه سوری 99 گفت: متاسفانه تا کنون 208 مصدوم در کل کشور ناشی از حواشی چهارشنبه آخر سال داشتیم.

او افزود: تا کنون 57 بستری و 1 فوتی در استان مرکزی داشتیم از این رو 56 آسیب به چشم و 83 مورد دچار سوختگی شدند.

کولیوند تاکید کرد: بیشترین آمار حوادث در استان های تهران، البرز و مرکزی و کمترین آمار مربوط به استان یزد است. خواهشمندم والدین از فرزندان خود مراقبت کنند. چرا که سنین 6 تا 30 سال بیشترین مصدومین هستند.

همچنین مصطفی ده مرده ای، رئیس بیمارستان شهید مطهری در این خصوص گفت: تا این لحظه 9 بیمار به بیمارستان منتقل شده اند که از این میان 4 نفر بستری شدند.

او افزود: خواهشمندم هموطنان در بیرون از خانه تردد نکنند چرا که خیلی از عزیزان به صورت اتفاقی دچار حادثه می شوند و مواد محترقه به سمتشان پرتاب می شود.

ده مرده ای عنوان کرد:کودکان دچار صدمات انگشت، چشم و صورت می شوند که غیر قابل جبران است

وی ادامه داد: از این تعداد ٨٣ نفر دچار سوختگى، ۳۵ نفر دچار آسیب چشمى و ٢٢ نفر نیز دچار قطع عضو شدند.

کولیوند گفت: از این تعداد ٥٧ نفر نیز در مراکز درمانى بسترى شدند. بیشترین آمار مصدومان حادثه چهارشنبه سوری مربوط به استان تهران، البرز و مرکزی است و متأسفانه یک نفر نیز در استان مرکزى درپى حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان باخت.

رئیس اورژانس کشور بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا شانس ابتلا به بیماری در تجمع‌ها بالاست و درخواست داریم که هموطنان به ویژه والدین بیشتر مراقبت کنند، زیرا بیشتر مصدومان در رنج سنی تا ۶ تا ۳۰ سال هستندو اگر والدین فرزندان را تنها نگذارند و ب هشدار‌ها توجه کنند با حوادث مواجه نخواهیم شد.

۴۳۱ آسیب دیده از حوادث چهارشنبه سوری در سطح کشور از صبح امروز تا ساعت ۲۱

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آسیب دیدن ۴۳۱ نفر طی حوادث چهارشنبه سوری روز جاری تا ساعت ۲۱ خبر داد.

مجتبی خالدی در باره آخرین آمار مصدمان و جانباختگان حوادث چهارشنبه سوری روز جاری در سطح کشور، سه شنبه ۲۶ اسفندماه اظهار کرد: از صبح تا ساعت ۲۱ امشب، ۴۳۱ نفر ار اثر حوادث چهارشنبه سوری آسیب دیدند و از این تعداد ۴۲۸ نفر دچار مصدومیت جدی شدند.

وی ادامه داد: طی امروز ۱۰۵ نفر بستری شدند که در حال حاضر یک نفر از آن‌ها در بخش ویژه بستری است. همچنین ۳۱۲ نفر از مراکز درمانی ترخیص شدند و ۱۱ نفر نیر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در این حوادث سه نفر در استانهای تهران، اراک و کرج جان باختند و ۴۵ نفر دچار قطع عضو شدند. همچنین ۱۱۱ نفر از ناحیه چشم دچار مصدومیت و ۱۲۷ نفر دچار سوختگی شدند.

وی با بیان اینکه استان تهران با ۱۱۹ نفر آسیب دیده بیشترین آمار را دارد، گفت: طی روز جاری تا ساعت ۲۱ تهران ۱۱۹ آسیب دیده و پس از آن استان مرکزی با آمار ۴۳ آسیب دیده و آذربایجان غربی آمار ۳۳ نفر بیشترین تعداد مصدومان را داشتند.

وی در ادامه در خصوص آمار آسیب دیدگان و مصدومانی که امروز در تهران دچار حوادث چهارشنبه سوری شدند گفت: ار صبح امروز تا ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه در تهران ۱۰۹ نفر دچار آسیب شدند که ۱۰۹ نفر از آن ها دچار مصدومیت شدند.

وی گفت: امروز در تهران ۳۱ نفر بستری شدند که یک نفر از آنها در بخش ویژه بستری است. همچنین ۷۰ نفر نیز درمان و پس از آن ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه یک نفر جان خود را از دست داده است، گفت: هفت نفر نیز در محل درمان شدند و ۱۹ نفر دچار قطع عضو شدند. همچنین به چشم ۳۷ نفر آسیب رسیده و ۲۸ نفر دچار سوختگی شدند.

مرگ پسر 15 ساله با انفجار نارنجک در جاجرود

مرگ یک نوجوان 15 ساله در جاجرود بر اثر انفجار رقم خورد.

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران گفت: یک نوجوان 15 ساله در جاجرود جان خود را از دست داد.

سعید مهرسروش، سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران درباره موارد مرتبط با حوادث شب چهارشنبه آخر سال از صبح امروز تا ساعت ۲۱:۳۰ گفت: در استان تهران متاسفانه یک نوجوان 15 ساله در جاجرود جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: ۱۳۹ نفر مصدوم شده‌اند و ۷ نفر از این افراد در محل درمان شده‌اند. همچنین ۹۴ نفر از بیمارستان ترخیص شده‌اند. ۳۷ نفر در بیمارستان شده‌اند و متاسفانه یک نفر به علت سوختگی درجه ۳ در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه ۲۴ مورد قطع عضو، ۵۱ مورد آسیب به چشم و ۳۱ مورد سوختگی گزارش شده است.

به گفته وی ۴۸ درصد مصدومان سن ۸ تا ۱۶ سال دارند و ۳۶ درصد از مصدومان عابران پیاده بودن

عکس از انفجار نارنجک در دست پسر 19 ساله در بومهن

عکس از انفجار نارنجک در دست پسر 19 ساله در بومهن

در پی آتش بازی در جشن چهارشنبه سوری،یک ترقه در دست پسری 19 ساله منفجر شد و آسیب شدید وار کرد.این حادثه در بومهن تهران رخ داد و امدادگران اورژانس بلافاصله در محل حاضر شده و مصدوم را به بیمارستان شهدای تجریش منتقل کردند.

انفجار نارنجک در دست 2 موتور سوار در خیابان هاشمی تهران

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد : ساعت ۲۱:۲۳ امشب حادثه انفجار به دلیل از دست دادن کنترل یک موتورسیکلت توسط راکب در خیابان رودکی، تقاطع خیابان هاشمی رخ داد که بلافاصله خودرو سنگین آتش نشانی که خیابان مستقر بود به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود : دلیل این حادثه واژگون شدن سرنشینان موتورسیکلت به دلیل نا مشخصی بوده است که مواد محترقه به همراه داشتند.

وی ادامه داد : با وجود نشتی بنزین از موتور سیکلت این وسیله نقلیه دچار آتش سوزی تشد و مجروحان حادثه که 31 سال سن داشتند و از ناحیه دست مصدوم شده بودند به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

آمار کل مصدومین و آسیب دیدگان چهارشنبه سوری تا ساعت ۲۲:۳۰

خالدی، سخنگوی اورژانس کشور:

آمار کل آسیب دیدگان: ۹۰۰ نفر

آمار کل مصدومان: ۸۹۷ نفر

بستری: ۱۸۱ نفر (بستری در بخش ویژه: ۴ نفر)

درمان و ترخیص: ۷۰۱ نفر

درمان در محل: ۱۵ نفر

فوتی: ۳ نفر (اراک، تهران و کرج)

قطع عضو: ۷۲ نفر

آسیب به چشم: ۳۰۰ نفر

سوختگی: ۲۳۴ نفر

بیشترین آسیب دیده در استان‌های:

تهران با ۲۵۲ نفر

کرمانشاه با ۷۷ نفر

مرکزی با ۶۸ نفر

50 درصد مصدومین ۸ تا ۱۶ سال و ۳۰ درصد از آسیب دیدگان عابران پیاده هستند.

تعداد مصدومان حادثه چهارشنبه پایان سال به 1100 نفر رسید

پیرحسین کولیوند درباره حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: از صبح امروز تا ساعت 23  امشب، تعداد 1100 نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری آسیب‌دیده‌اند که از این تعداد، 206 نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی با اشاره به درمان و ترخیص 869 نفر از مصدومان، تصریح کرد: 80 نفر از مصدومان دچار قطع عضو، 363 نفر دچار آسیب به چشم و 283 نفر دچار سوختگی شده‌اند.

کولیوند گفت: بیشترین تعداد افراد آسیب‌دیده در استان‌های تهران با 315 نفر، آذربایجان شرقی با 95 نفر، کرمانشاه با 92 نفر و مرکزی با 68 نفر مصدوم است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که 50 درصد مصدومین 8 تا 16 ساله‌اند، خاطرنشان کرد: 30 درصد از آسیب دیدگان عابران پیاده بوده‌اند.

کولیوند گفت: متأسفانه سه نفر در استان‌هاى تهران، مرکزى و البرز درپى حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان باختند. یکی از فوتی‌ها، یک نوجوان 16 ساله در مهرشهر کرج است که به علت انفجار نارنجک دستی جان خود را از دست داد.

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: از ابتدای اسفندماه تاکنون، 8 نفر فوت کرده‌اند.

آخرین آمار تلفات چهارشنبه سوری سال 99 / 9 کشته + جزئیات

مصدومان چهارشنبه سوری سال 99 اعلام شد و در بین مصدومان 9 تن کشته شدند.

به گزارش رکنا، سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره آخرین آمار تعداد مصدومان چهارشنبه سوری اظهار داشت: امسال ۱۸۹۴ نفر دچار آسیب شدند که در سال گذشته این عدد ۱۴۶۸ نفر بود.

مصدومیت 1468 نفر با مواد محترقه/ چهارشنبه سوری 9 قربانی گرفت

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشوردرباره آخرین آمار تعداد مصدومان چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: امسال ۱۸۹۴ نفر دچار آسیب شدند که در سال گذشته این عدد ۱۴۶۸ نفر بود.

وی عنوان کرد: ۵۲۷ نفر دچار آسیب چشم شدند که این رقم سال گذشته ۵۱۲ نفر بود. همچنین ۱۳۱ نفر دچار قطع عضو شدند که سال قبل ۱۹۳ بود.

به گفته خالدی امسال، ۵۴۶ نفر دچار سوختگی شدند که سال قبل این رقم ۳۱۸ نفر بود. امسال از اول اسفند تا کنون ۹ نفر جان باختند که سال قبل این رقم ۴ نفر بود.

وی افزود: ۴۶ درصد در سن ۶ تا ۱۸ سال قرار داشتند و ۷۰ درصد استفاده کننده مواد محترقه بودند و سی درصد مصدومان افرادی بودند که عابر پیاده یا نیروهای امدادی بودند. تهران با ۵۵۳ نفر مصدوم رکورددار تعداد مصدومان بوده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 671126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟