3 کودک در گلستان سوختند / چهارشنبه سوری جان می گیرد

حوادث چهارشنبه سوری در گلستان تاکنون سه کودک را مجروح کرده است که دارای سوختگی‌های درجه سه هستند.

بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال در استان گلستان تاکنون سه کودک مجروح و دچار سوختگی شده‌اند.

به گزارش رکنا، تاکنون یک کودک ۹ ساله در خان‌ببین دچار سوختگی درجه سه از ناحیه پای چپ، یک کودک ۱۲ ساله در خان‌ببین دچار سوختگی با بنزین از ناحیه گردن و گوش و کودک ۱۴ ساله در گنبدکاووس دچار سوختگی انگشت یک و سه شده است.

علی متکی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تائید این خبر گفت: هر سه کودک پسر هستند و اقدامات درمانی برای آنها در جریان است.

3 کودک گلستانی قربانی چهارشنبه سوری

فرمانده انتظامی گلستان در گرگان اظهار کرد: تمام تیم‌های عملیاتی در آماده‌باش کامل هستند و طی هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی برابر قانون با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد.

محمد دادگر گفت: براساس قانون هرگونه استفاده، حمل و خرید و فروش مواد منفجره و آتش‌زا جرم تلقی شده و برابر قانون برخورد خواهد شد و حتی مجازات حبس نیز برای مجرمان در قانون در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: هر خودرویی که اقدام به ایجاد مزاحمت، پرتاب کردن مواد محترقه، منفجره و آتش‌زا کند، گشت پلیس خودرو را توقیف خواهد کرد و خودرو تا پایان تعطیلات در توقیف پلیس خواهد بود و فرد متخلف نیز برابر قانون در اختیار پلیس و مرجع قضایی قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: تمامی نیروهای آتش‌نشانی، خدمات شهری، فضای سبز با نظارت و هدایت این سازمان از ساعت ۱۸ امروز تا ساعت ۲۴ در آماده باش کامل هستند.

موسی‌الرضا صفری گفت: از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده جمع‌آوری تمامی لاستیک‌های فرسوده، چوب و مواد قابل اشتعال از سطح کوچه‌ها و معابر شهری است که در حال انجام است.

وی تاکید کرد: همچنین ۶ دستگاه تانکر آبرسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در نواحی مناطق سه‌گانه برای تسریع در خدمات‌رسانی مستقر خواهند شد و تیم‌های آتش‌نشانی در ایستگاه‌ها و محلات آماده مقابله با هرگونه حادثه و آتش‌سوزی احتمالی هستند.

لازم به ذکر است تلفن سه رقمی ۱۲۵ آتش‌نشانی گرگان آماده دریافت گزارشات و امدادخواهی شهروندان است و این مرکز به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان خواهد بود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان  گفت: ۵۷ پایگاه اورژانس، ۷۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در سطح استان به صورت آماده‌باش به شهروندان ارائه خدمت خواهند کرد.

جواد مقسمی گفت: تمام پایگاه‌های اورژانس استان امشب به صورت ویژه فعال هستند و از طریق تلفن ۱۱۵ به نیاز امدادی و اورژانسی خدمات پزشکی پاسخ خواهند داد.

وی گفت: تقاضای ما از شهروندان این است به هیچ عنوان از مواد قابل اشتعال و منفجره استفاده نکنند چون سال‌های گذشته شاهد حوادث ناگواری در این خصوص بوده‌ایم و اجازه ندهیم برای لحظه‌ای شادی شاهد اتفاق ناگواری باشیم.

گفتنی است، براساس گزارش‌های رسمی، میزان کشفیات پلیس در این حوزه امسال ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟