جزییات حادثه انفجار ترقه دست ساز در شیراز

انفجار ترقه سوختگی شدید نوجوان 12 ساله شیرازی را درپی داشت.

به گزارش رکنا، رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز از سوختگی و جراحت شدید نوجوان 12 ساله حین ساخت مواد محترقه در منزل مسکونی، واقع در پارسیان شمالی خبر داد.

محمد هادی قانع امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: ظهر امروز بیست و چهارم اسفند ماه ۹۹، در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر شنیدن انفجار از داخل یک منزل مسکونی، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش‌نشانان و نجاتگران ایستگاه‌ ۱۵ را به محل حادثه در پارسیان شمالی اعزام کرد.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد، یک نوجوان ۱۲ ساله در حین ساخت مواد محترقه در حیاط منزل مسکونی‌شان به دلیل انفجار دچار سوختگی و جراحت شدید شده‌ که بلافاصله این نوجوان به بیمارستان منتقل شد.

قانع خاطرنشان کرد: در بررسی‌های دقیق در محل مشخص شد، این نوجوان در اقدامی خطرناک و به دور از چشم والدین خود، حین ساخت مواد محترقه دست ساز، باعث به‌وجود آمدن انفجاری مهیب، توام با خسارت و شکستگی‌ شیشه‌های منزل و جراحت شدید خود شده که این بی احتیاطی منجر به آسیب شدید انگشتان دست وی و احتمال قطع آن شده بود.

بستری شدن نوجوان 12 ساله به دلیل جراحات وارده در شیراز

محمد هادی قانع در خصوص پیشگیری از حوادث چهار شنبه پایان سال به شهروندان توصیه کرد: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه آخر سال می‌تواند زیان‌های جانی سنگین و غیرقابل‌جبرانی را در پی داشته باشد. البته خانواده‌ها می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال ایفا کنند.

او تاکید کرد: ممکن است موضوع ایمنی و پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال، در بدو امر برای گروه سنی نوجوان و جوان جالب نباشد چراکه آن‌ها مجبورند محدودیت‌هایی را در انجام این تفریح خطرناک متحمل شوند، ولی می‌توان با نشان دادن اهمیت موضوع و اینکه حوادث مربوط تهدیدکننده سلامت آنهاست، آموزش در این زمینه را برای آن‌ها جالب‌تر کرد. در کل، باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث درک مناسبی داشته باشند.

قانع گفت: توصیه ما به والدین این است که در شادی‌های فرزندان دلبندتان مشارکت کنید تا همیشه نظاره‌گر خنده‌هایشان باشید. فرزندانتان را در تهیه وسایل بی خطر و مفرح همراهی کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟