آزادی پیرترین زندانی ایران بعد از رسانه ای شدن سرنوشتش

سرنوشت پیرترین زندانی ایران بعد از انتشار خبر زندانی بودنش تغییر کرد.

 یداله روحانی منش روز دوشنبه اظهار داشت: این زندانی حدود ۱۵ سال پیش ارثیه پدری را فروخته بود غافل از اینکه پدرش این زمین را پیشتر به فروش رسانده است.

وی اضافه کرد: صاحب ملک پس از اینکه متوجه شد زمین او توسط این پیرمرد به فروش رسیده اقدام به شکایت کرده که این پیرمرد با رای مرجع قضایی از ۲۷ دی ماه سالجاری راهی زندان شد.

به گزارش رکنا، مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار داشت: دوم اسفند امسال یکی از خیران در تماس با ستاد دیه همدان اظهار داشت که از طریق رسانه از زندانی شدن پیرمرد ۹۱ ساله مطلع شده و قصد فراهم کردن آزادی وی را دارد.

روحانی منش بیان کرد: این خیر با حضور در دستگاه قضایی اسدآباد به صورت نقدی کل بدهی این فرد را پرداخت کرده و سبب آزادی او شد.

پیش از این نیز انعکاس اخبار ستاد دیه در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان موجب آزادی چندین زندانی شده است و اواخر مهرماه امسال با عنوان «چشم امید پیرترین زندانی همدان به کمک خیران» و پیگیری تلفنی مدیرعامل ستاد دیه کشور درباره این پرونده، این زندانی آزاد شد.

همچنان بازتاب اخبار ایرنا در چند سال اخیر مانع از به زندان رفتن تعزیه خوان نقش شمر، آزادی زندانی ۴۵ ساله ناتوان در تامین بدهی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی و آزادی زندانی که به علت بدهی ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومانی ناشی از قرض گرفتن پول برای «کفن و دفن» همسر در حبس بود و آزادی چند تن دیگر شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟