حمله وحشیانه  شغال به  یک کودک  10 ماهه همدانی / مادربزرگ ناجی او شد  + عکس

حمله شغال به کودک 10 ماهه در شهرستان درگزین رخ داد.

به گزارش رکنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های رزن و درگزین : شغال گرسنه به دختر ۱۰ ماهه در روستای «حکان» از توابع بخش مرکزی شهرستان درگزین حمله کرد

رضا گوهری گفت : شغال گرسنه با بهره گیری از یک فرصت و سهل انگاری خانواده وارد پارکینگ یک خانه روستایی واقع در انتهای روستای حکان و در مجاورت باغ‌ها شده بود.

وی اضافه کرد: مادر بزرگ کنار نوه خود کنار درب پارکینگ نشسته و متوجه ورود شغال به داخل پارکینگ نشده بود که در این فرصت شغال کودک ۱۰ ماهه را به سمت دیگری می‌کشد.

حمله هولناک شغال به یک کودک 10 ماهه

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های رزن و درگزین افزود: مادر بزرگ پس از متوجه شدن این موضوع با کشیدن نوه خود سعی در رها کردن او از چنگال شغال را داشت و پس از ناکامی در این باره بچه را رها کرده و با ۲ دست فک شغال را می‌گیرد تا از این طریق بتواند نوه اش را نجات دهد.

گوهری ادامه داد: تلاش مادر بزرگ و هیاهو و کمک خواستن او سبب حضور دیگر همسایه‌ها شده و در نهایت شغال که قصد رها کردن طعمه را نداشت با فشار بر ناحیه گلو خفه و تلف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های رزن و درگزین بیان کرد: با توجه به خراش جزیی کودک و مادر بزرگ بی درنگ هماهنگی لازم برای انتقال آن‌ها به مرکز درمانی برای پیشگیری از ابتلا به هاری صورت گرفت که طبق پیگیری‌های صورت گرفته مرحله نخست این واکسن تزریق شده و مرحله دوم و سوم نیز در زمان تعیین شده تزریق می‌شود.

گوهری بیان کرد: با هماهنگی دامپزشکی یک نمونه از خون شغال به تهران برای بررسی هاری ارسال شد همچنین لاشه شغال در فاصله یک کیلومتری حاشیه روستا با نظارت دامپزشکی دفن شده و آهک بر روی آن ریخته شد.

وی با تاکید بر اینکه نزدیک شدن گونه‌های وحشی به مناطق مسکونی و روستا‌ها برای به دست آوردن طعمه دور از انتظار نیست گفت: این موضوع پیشتر به ساکنان روستا‌ها از طریق محیط زیست اطلاع رسانی شده و دهیاران نیز در این باره توجیه شدند.

حمله گرگ به یک پسربچه 8 ساله در روستای حکام

حمله حیوانات وحشی به کودکان در شهرستان‌های رزن و درگزین مسبوق به سابقه است و در آخرین حادثه که اواخر تابستان سال ۹۷ رخ داد گله سگ‌های وحشی به یک پسر هشت ساله در روستای «حکام» حمله ور شده و موجب مرگ او شدند.

اواسط تیرماه سال ۹۴ گرگ در سه نوبت وارد ۲ روستای تخت و ملابداغ از توابع بخش سردرود شهرستان رزن شد و در ۲ حادثه که در دو روز متوالی رخ داد گرگ از ناحیه گردن و صورت یک دختر و پسر حدود چهارساله را در این ۲ روستا زخمی کرد که با حضور به موقع اعضای خانواده گرگ متواری شد.

همچنین در سانحه سوم که برای دومین بار در روستای ملابداغ رخ داد یک قلاده گرگ قصد حمله به یک پدر و فرزند را داشت که با هیاهو و حضور همسایه‌ها گرگ پا به فرار گذاشت.

نیروی انتظامی شهرستان بهار نیز اواخر بهمن ماه سال ۹۴ جسد یک مرد ۳۰ ساله را در حواشی روستای رسول آباد (تاج آباد) کشف کرد که طبق بررسی‌های صورت گرفته این مرد طعمه حیوانات درنده شده بود به گونه‌ای که تنها بخشی از نیم تنه بدن آن باقی مانده بود.

در مورد دیگری نیز گرگ در ۲ نوبت در تاریخ ۱۹ خرداد ۹۵ اقدام به حمله به ۲ کودک خردسال در روستای عمان از توابع بخش قروه درجزین شهرستان رزن کرد.

همچنین شهریور ماه سال ۹۶ یک قلاده گرگ با حمله به گله گوسفندان در حاشیه روستای جامشلو بخش مرکزی شهرستان رزن ۲ رأس از آن‌ها را تلف کرد.

طبق مطالعات صورت گرفته در سه دهه اخیر، ۴۰ گونه پستاندار، ۱۸۱ گونه پرنده، ۴۳ گونه خزنده، ۳۹ گونه ماهی و چهار گونه دو زیست در مناطق حفاظت شده همدان شناسایی شده است.

استان همدان دارای ۱۲ منطقه شکار ممنوع و ۶ منطقه حفاظت شده است و شهرستان بهار در مسیر استان‌های غربی کردستان و کرمانشاه و در ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 662894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟