خطای پزشکی کودکی را تا پای مرگ کشاند + عکس

تشخیص اشتباه پزشکی در برخی موارد منجر به فاجعه‌های سلامتی می‌شود و ممکن است در موارد دیگر اوضاع بدون عارضه پیش برود و این همان اتفاقی است که در مورد دختر بچه‌ای که کمتر از دوسال داشت به نام «سوفیا» رخ داد که پزشکان در ابتدا تصور می‌کردند از التهاب لوزه رنج می‌برد، اما پس از انجام عکس رادیولوژی، غافلگیر شدند.

به گزارش رکنا، در ابتدا پدر کودک متوجه شد که دخترش از یک مشکل رنج می‌برد و سلامتی او به خطر افتاده است بنابراین او را به تعدادی از پزشکان نشان داد که وضع او را فقط التهاب لوزه‌ای تشخیص دادند.

بلایی که تشخیص اشتباه بر سر یک کودک آورد

پدر که دید وضع دختربچه بهبود نیافت، مطمئن شد که دخترش با مشکلی اساسی روبه‌رو شده است، زیرا او فقط می‌توانست مقدار کمی غذا بخورد و مابقی غذا‌ها را استفراغ می‌کرد بنابراین به بیمارستان در سویندون منتقل شد.

وقتی پزشکان بررسی‌های لازم را انجام دادند و عکس رادیولوژی از این کودک گرفتند، باتری کوچکی را که داخل مری نوزاد گیر کرده بود، کشف کردند. کودک تحت عمل جراحی دو ساعته برای خارج کردن باتری قرار گرفت و پزشکان لوله‌ای را برای تغذیه نوزاد و جلوگیری از انسداد گلو در بدن او قرار دادند.

کشف باتری در گلوی یک کودک

پدر کودک گفت: من وقتی وضع دخترم را دیدم بسیار عصبانی شدم و خودم را به شدت سرزنش کردم، اما واقعیت این است که ما نمی‌دانستیم چه اتفاقی برای او افتاده است و من نمی‌دانم که چگونه سوفیا باتری را خورده است.

او به والدین هشدار داد که مراقب خطراتی باشند که فرزندانشان را در دو سال اولیه زندگی تهدید می‌کند به ویژه هنگامی که کودک تازه چهار دست و پا رفتن و راه رفتن را یاد می‌گیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 656555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟