حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ  ! / گلوله باران با هلیکوپتر ناشناس !

به گزارش رکنا به نقل از تازه نیوز،‌حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ، اتفاقی که حدود یکماه قبل رخ داد و خسارتی در پی نداشت. داستان از این قرار بوده که در روزهای پایانی آذر، چهار قایق و یک فروند بالگرد ناشناس در دریای سرخ به نفتکش ایرانی سراب حمله می‌کنند.

بر این اساس، دو نفر در کشتی زخمی شدند. یکی از قایق‌ها توسط تیم خودی هدف قرار گرفت و سپس تعداد قایق‌های مهاجم افزایش یافت و بالگرد نیز اقدام به تیراندازی نمود.

گزارش‌ها حاکی است تمامی پرسنل نفت‌کش ایرانی سراب تا این لحظه سالم هستند. سیستم‌های ناوبری نفت‌کش به‌دلیل اصابت گلوله ، آسیب دیده است.

در حال حاضر تمامی اعضاء تیم پوششی آماده‌باش ۱۰۰درصد بوده و حال عمومی مجروحین مساعد گزارش شده‌است. در اوایل آبان‌ماه نیز این نفت‌کش در دریای سرخ مورد حمله عناصر مسلح قرار گرفت که در ورود به کشتی ناموفق بودند.

چندی پیش نیز، یک شناور نفتی ایران در آب های آزاد مورد حمله 30 شناور کوچک و یک هلی کوپتر قرار گرفت. در جریان این حمله و اقدام به موقع شناور نفتی، یک شناور مهاجم منهدم شده و مهاجمان در سناریوی خود ناکام مانده اند.

بررسی ها نشان می‌دهد که عربستان در پشت پرده این حمله ناکام قرار داشته است.

برخی کارشناسان، تحلیل رفتارهای اخیر در خصوص آبهای آزاد را، نوعی تله برای درگیری نیروهای نظامی ایرانی برای روزهای پایانی دونالد ترامپ می‌دانند. آنها معتقدند ترامپ برای ماندن در کاخ سفید نیاز به بهانه جنگ دارد و این گونه رفتارها در صورت عدم تدبیر لازم از سوی ایران، می تواند منجر به یک جنگ ناخواسته و تقویت نگاه ترامپیسم در جهان باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: تازه نیوز

کدخبر: 651866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟