خوشحالی جالب مردی که دنیا را تا به حال سیاه و سفید می دید !+ فیلم
حجم ویدیو: 7.66M | مدت زمان ویدیو: 00:00:57

به گزارش رکنا،ویدئویی که به تازگی منتشر شده واکنش یک مرد مبتلا به کوررنگی را که برای نخستین بار موفق به دیدن رنگ‌ها شده است به تصویر می‌کشد. این مرد مبتلا به کوررنگی که هویتش «مَک» اعلام شده پس از استفاده از این عینک برای نخستین بار در عمرش موفق به دیدن رنگ‌های طبیعی شد.

آقای مک، که یک آهنگساز در ایالت آتلانتا آمریکا است این عینک را به عنوان هدیه از طرف دوست صمیمی اش دریافت کرده بود. او با انتشار این ویدئو در توئیتر و اینستاگرام از دوستش قدردانی کرد. در این ویدئو مشاهده می‌شود که این مرد جوان پس از آنکه برای اولین بار موفق به دیدن رنگ‌ها می‌شود مانند یک کودک از خوشحالی به هوا پریده و عکس العمل نشان می‌دهد. از رنگ قرمز خودروی خود که در کنار خیابان پارک شده تا رنگ سبز علف‌ها و بوته ها؛ تمام این رنگ‌ها شادی غیرقابل وصفی را در او ایجاد می‌کند.

واکنش دیدنی یک مرد مبتلا به کوررنگی پس از دیدن رنگ ها

انتشار این ویدئو در هر دو پلتفرم اینستاگرام و توئیتر با واکنش کاربران همراه بود. آن‌ها نیز خوشحالی خود را از دیدن این صحنه به یادماندنی ابراز کردند. برخی نیز ضمن قدردانی از دوست مک، او را به خاطر این هدیه که برای مک شانس دیدن رنگ‌ها را فراهم کرد مورد تمجید قرار دادند.

گفتنی است؛ کوررنگی یک بیماری اختلال ارثی است که در آن فرد قادر به تشخیص یک یا برخی رنگ‌ها نمی‌باشد. سلول‌های مخروطی چشم افراد کوررنگ فاقد رنگ‌دانه‌هایی هستند که موجب دیدن رنگ‌ها می‌شوند. به همین دلیل این افراد برخی رنگ‌ها را به شکل طیفی از رنگ‌های خاکستری و سیاه می‌بینند. کوررنگی انواع مختلفی دارد که شایع‌ترین آن‌ها عدم توانایی در تشخیص رنگ سبز و قرمز از یکدیگر است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 650535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟