دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در کردستان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان کردستان از شناسایى و دستگیرى عامل انتشار تصاویر خصوصى یک شهروند در فضاى مجازی خبر داد.
به گزارش رکنا، سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان در تشریح این خبر گفت: در پى مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ابراز نگرانى وی مبنى بر انتشار تصاویر خصوصى در فضای مجازی و تهدید، رسیدگى به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات اولیه دریافتند فردى با هویت مشخص با انتشار تصاویر خصوصى شاکی در شبکه‌هاى اجتماعى اینستاگرام قصد ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت از خانواده وى را داشته است.
سرهنگ دانش پور ادامه داد: با بررسی سوابق متهم مشخص شد که این فرد دارای سوابق قبلی نیز است و با شکایت تعدادی از قربانیان، پرونده‌های متعددی در مراجع قضایی دارد؛ این متهم پس از آشنایی با افراد، خواسته‌های نامتعارف خود را مطرح می‌کرد و در صورت دریافت پاسخ منفی، اقدام به انتشار تصاویرشان می‌کرد.
این مقام انتظامی در ادامه عنوان کرد: با انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان این پلیس، در کم ‌ترین زمان ممکن متهم مورد شناسایی قرار گرفت و تحویل مرجع قضایی شد.
این مقام انتظامی گفت: سوءاستفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی یکی از شایع‌ترین جرائم حوزه فضای مجازی می‌باشد.لذا هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است .
رئیس پلیس فتا استان کردستان خاطرنشان کرد‌ :سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند .آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟