قاچاقچیان انسان بی رحم در انتظار محاکمه در تهران

به گزارش رکنا،  مدتی قبل مردی افغانستانی به پلیس مراجعه کرد و از ربوده شدن برادرش خبر داد و گفت: برادرم وقتی متوجه شد شرایط کاری و درآمد من در تهران مناسب است، تصمیم گرفت او نیز به ایران بیاید. از آنجایی که برادرم می‌خواست غیر قانونی وارد ایران شود، از یک قاچاق‌بر خواست تا او را به تهران برساند. او ادامه داد: آن طور که برادرم حفیظ می‌گفت، یک قاچاق‌بر مسئول عبور او از مرز و ورود به ایران بوده است. اما چند کیلومتری که از مرز فاصله گرفته‌اند، فرد دیگری مسئولیت او و چند مرد افغان دیگر را به عهده گرفته و آنها را به تهران رسانده است. اما مردی با من تماس گرفت و گفت باید 10 میلیون تومان به او بدهم وگرنه برادرم را آزاد نمی‌کند.

با شکایت مرد افغان، تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد. در تحقیقات اولیه آموزش‌های لازم به برادر حفیظ داده شد تا با قاچاقچیان انسان قرار بگذارد بدین ترتیب یکی از متهمان بازداشت شد. در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند که به غیر از حفیظ 5 مرد دیگر نیز در دام مردان قاچاقچی هستند. بدین ترتیب با هماهنگی‌های قضایی سه متهم افغان و پاکستانی که در کار قاچاق انسان بودند، بازداشت و 6 مرد افغان که یکی از آنها حفیظ بود، آزاد شدند.

یکی از متهمان در بازجویی‌ها گفت: ما سه گروه هستیم. یک گروه خارج از مرزهای ایران و در افغانستان است. این گروه وظیفه‌اش شناسایی افرادی است که قصد مهاجرت غیرقانونی به ایران و ترکیه را دارند. با شناسایی این افراد، به شرط پرداخت 10 میلیون تومان و بیشتر، مهاجران غیرقانونی را تا مرزهای ایران منتقل می‌کنند. بعد از عبور از مرزها، باند دوم که ما هستیم وارد عمل می‌شویم. ما مهاجران افغان را از مرزهای شرقی کشور به تهران، ارومیه و بعد مرز ترکیه می‌بریم. به محض رسیدن به تهران، مهاجران به دو دسته تقسیم می‌شوند. یک دسته می‌خواهند در تهران بمانند و در اینجا کار کنند اما دسته دوم خواهان مهاجرت به ترکیه هستند. آنهایی که پول ما را ندهند را حبس می‌کنیم و با خانواده‌شان تماس می‌گیریم و از آنها می‌خواهیم که پول قاچاق آنها را پرداخت کنند. بعد از دریافت پول و تسویه حساب، آنها را آزاد می‌کنیم یا به مرز ترکیه می‌رسانیم. از آنجا به بعد هم گروه سوم وارد عمل می‌شوند و آنها را به شهرهای ترکیه منتقل می‌کنند.با اعتراف سه متهم افغان و پاکستانی پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 647134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟