کشف 134 هزار قلم داروی قاچاق در ایلام

 مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۴ هزار و ۲۶۹ قلم انواع داروهای قاچاق در این استان شناسایی و ضبط شده است.
جوهر نادری روز شنبه اظهار داشت: این مقدار در دوره مشابه پارسال ۲۷۵ هزار و ۷۰۱ قلم بوده است که کشفیات امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش ۵۲ درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: مبارزه با داروهای قاچاق با توجه به اینکه با سلامت مردم سروکار دارد، از اولویت های ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز است و در این زمینه با قاطعیت با خاطیان برخورد و اجازه فعالیت داده نخواهد شد.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام یادآور شد: همچنین در مدت یاد شده ۳۳ هزار و ۱۶ عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی از قاچاقچیان بدست آمده است درحالیکه این تعداد طی ۹ ماه سال ۹۸ بیش از ۲۳ هزار عدد بود که از کاهش ۶۹ درصدی برخوردار است.
نادری تاکید کرد: مبارزه مستمر با قاچاقچیان در زمینه لوازم پزشکی نیز امسال در دستور کار قرار گرفت بطوریکه سه میلیون و ۹۴۰ هزار قلم از این تجهیزات کشف شد درحالیکه این مقدار در سال گذشته تنها ۳۰ قلم بوده است.
 از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲۱ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده که این مقدار در دوره مشابه پارسال ۵۹۲ پرونده بوده است.
ارزش پرونده‌های تشکیل شده برای کالاهای قاچاق کشف شده در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون به ۵۱۰ میلیارد ریال می‌رسد.
استان ایلام با وجود داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق اما با توجه به نظارت مستمر نیروهای اطلاعاتی و انتظامی به نسبت سایر استان‌ها، پدیده قاچاق کالا و ارز شیوع کمتری دارد ولی با این وجود در سال‌های اخیر این پدیده در استان نیز تا حدی پررنگ شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟