بازداشت 281 مرد خطرناک تهران / آنها پایتخت را نا امن کردند + عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا: سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران گفت در ادامه طرح های پلیسی در برخورد با سارقان و تبهکاران و مجرمان حرفه ای،281 سارق در پنجمین طرح کاشف پلیس دستگیر شدند.

وی افزود:در این طرح 61 باند که 22 باند آن سرقت های به عنف از قبیل زورگیری،کیف قاپی،گوشی قاپی،محموله قاپی،مامور نما، 11 باند سرقت منزل و اماکن، 15 باند سرقت خودرو و موتور سیکلت،8 باند جعل و کلاهبرداری،5 باند سرقت مسلحانه ، آدم ربایی و تجاوز منهدم شدند.

سردار حسین رحیمی ادامه داد: متهمان دستگیر شده در اعترافات اولیه به سه هزار و صد و هفتاد و پنج فقره سرقت اعتراف کردند.

۱۰۲ نفر از این سارقان یعنی ۶۸ درصد آنها دارای سابقه هستند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: نکته جالب این است که در کشفیات پلیس از سارقان این بار مقادیر زیادی از طلا و ارز کشف شده است یعنی اینکه مردم طلا و ارز خود را در خانه نگه می دارند که این امری اشتباه است. در این مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی ۶ کیلو طلا و ۶ هزار دلار هم کشف شده که تمامی این طلاها و دلارها را سارقان از خانه های افراد به سرقت برده اند.

وی گفت: همچنین در این طرح ۲۵ دستگاه خودروی مسروقه، ۲۰ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، ۵ قبضه سلاح گرم، ۵۰ قبضه سلاح سرد، ۱۲۰ دستگاه موبایل سرقتی، ۳۶ دستگاه ساعت مچی گران‌قیمت و هزار قلم انواع لوازم مرتبط با خودرو از سارقان کشف شده است.

سردار رحیمی با اشاره به جزئیات انهدام باندها در این مرحله از طرح کاشف گفت: یک باند سه نفره که ۱۴ کیلو طلا را سرقت کرده بودند دستگیر شدند و همچنین یک باند ۶ نفره سارقان مسلح که در مناطق شرقی تهران اقدام به سرقت می کردند هم دستگیر شدند. این افراد تاکنون به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

وی با اشاره به دستگیری بهلول قاتل شیما دختر ۱۶ ساله که به تازگی محل دفن پیکر مقتول را لو داده است، گفت: همچنین در این مرحله از طرح، یک فرد ۶۱ ساله که با اغفال شیما دختر ۱۶ ساله به نام شیما، او را به منزل برده و به او تعرض کرده و سپس او را به قتل رسانده، البته این فرد حدود یک سال پیش دستگیر شده بود اما در اعترافاتش چیزی از محل دفن پیکر این دختر ۱۶ ساله نمی گفت و آدرس های اشتباه اعلام می کرد اما چند روز قبل لب به اعتراف گشود و محل دقیق اختفای جسد شیما را لو داد.

وی افزود: همچنین یک بانده ۱۰ نفره سرقت که همگی سابقه دار هستند در این مرحله از طرح کاشف دستگیر شدند که این باند با اقدامات خشن و تخریب منازل اقدام به سرقت می کردند. این باند تاکنون به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرده اند. همچنین یک باند 4 نفره مأمورنما هم دستگیر شده اند.

سردار رحیمی ادامه داد: یک باند سرقت موتورسیکلت هم که ۱۰ نفره بودند و تا به امروز ۱۵ دستگاه موتورسیکلت را به سرقت برده بودند، دستگیر شدند و ۱۵ دستگاه موتورسیکلت هم کشف شد.

وی با اشاره به اقدامات پیش دستانه پلیس گفت: یک باند سارق که قصد سرقت مسلحانه داشتند قبل از عملیات توسط پلیس آگاهی شناسایی شدند که از این باند یک قبضه سلاح کمری، شوکر، چاقو و دیگر اقلام به دست آمده است.

رئیس پلیس پایتخت به مردم هشدار داد: شرکت های لیزینگی جعلی هستند و مردم فریب فروش شرکت های لیزینگی را نخورند. این شرکت ها اغلب به دروغ طرح های وسوسه کننده ای را اعلام می کنند و مردم را به دام می اندازند.

سردار رحیمی تصریح کرد: در یک ماه گذشته طرح ویژه جهادی برای جرم و جنایت در پایتخت اجرا شد که محصول این طرح کاهش ۱۱ درصدی وقوع جرایم نسبت به ماه گذشته و ۱۳ درصدی افزایش کشف اموال مسروقه بوده است.

وی گفت: درمجموع از ابتدای سال تاکنون ۲۱ درصد جرایم جنایی در پایتخت کاهش داشته و ۱۲۴ درصد افزایش در زمینه کشفیات اموال مسروقه داشته ایم.

سردار رحیمی در پایان با اشاره به ادامه دار بودن محدودیت های کرونایی در پایتخت گفت: این محدودیت ها در پایتخت همچنان ادامه دارد و اگر کسی از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در خیابان ها تردد کند حتماً توسط دوربین ها جریمه می شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟