108 سارق و مالخر در البرز دستگیر شد

به گزارش رکنا ، سردار عباسعلی محمدیان روز یکشنبه در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس البرز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از مجموع دستگیر شدگان ۹۳ سارق و ۱۵ نفر مالخر بودند که با دستگیری آن ها ۴۹ باند سرقت نیز متلاشی شد.
وی اضافه کرد: عمده جرائم این افراد در حوزه سرقت خودرو ، تجهیزات داخل خودرو، سرقت به عنف، قاپ زنی ، سرقت اماکن، جعل و کلاهبرداری و حوزه جنایی بوده است.
سردارمحمدیان گفت که با دستگیری این متهمان ۱۱ دستگاه خودرو ، ۲ دستگاه موتورسیکلت ، تعدادی سلاح گرم و سرد ، اسناد ملکی مسروقه و تعدادی تلویزیون، بدلیجات، لپ تاپ ،  گوشی تلفن همراه ، سلاح قلابی، ضبط و باند و لوازم خانگی کشف شد.
وی خاطرنشان کرد: ارزش اموال سرقتی کشف شده بیش از ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است .

تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرائم درالبرز

مدیر کل دادگستری استان البرز نیز درحاشیه این نمایشگاه از تشکیل قرارگاه پییشگیری و مقابله با جرائم خاص دراین استان خبرداد.

حسین فاضلی هریکندی خاطرنشان کرد که در اجرای منویات ریاست قوه قضاییه و در اجرای برنامه های تحولی قوه و دادگستری استان البرز با هماهنگی که از قبل با مجموعه انتظامی استان صورت گرفت و کارهای تخصصی و کارشناسی که از سوی معاونت های ذیربط صورت گرفته امروز به صورت رسمی قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان تشکیل شده که هدف از تشکیل آن هماهنگی برای اقدامات و مقابله با جرایم خاصی است که در حوزه ماموریت این قرارگاه قرار داده شده است.

وی گفت: این قرارگاه دارای دبیرخانه ای است که پرونده های جرایمی که عنوان شد به صورت ویژه در آن رصد می شود، کشف این جرائم نیز رسیدگی در مجموعه های قضایی استان و اجرای حکم این پرونده ها به صورت ویژه رصد و بررسی می شود و مجازات بازدارنده و قاطع با رعایت الزامات قانونی صادر و نظارت خواهد شد.

وی اضافه کرد : این قرارگاه جرائمی مانند سرقت های مسلحانه سرقت به عنف کیف قاپی و همچنین جرایم علیه امنیت و آسایش عمومی، تعرض به نوامیس، اخلال در نظم و اسایش عمومی، تهدید و قدرت نمایی با چاقو به خصوص بحث سرقت های مسلحانه در حوزه ماموریت خود قرار داده است.

وی افزود: اکنون با توجه به تاکیدات و شیوه نامه ای که ابلاغ شده با تشکیل شعب تخصصی در مجموعه قضایی استان البرز به این قبیل جرایم به صورت تخصصی و ویژه رسیدگی خواهد شد و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان البرز برای تحقق امنیت و ارتقا و احساس امنیت قدم بر می دارند.
وی تاکید کرد: مجرمان و کسانی که با سرقت های مسلحانه، سرقت به عنف سرقت از منازل با تهدید و قدرت نمایی به دنبال خدشه دار کردن آسایش مردم هستند بدانند دستان قدرتمند پلیس و مجموعه قضایی استان با رعایت الزامات قانونی حداکثر مجازات قانونی برای این افراد اعمال و همچنین مراحل اجرای مجازات رصد خواهد شد.
مدیر کل دادگستری استان البرز یادآورشد : تاکید ریاست قوه قضاییه در بحث زندانیان این است که ما در خصوص کسانی که امنیت مردم را مانند سارقان مسلح و کیف قاپ ها به هیچ وجه نهادهای ارفاقی و مرخصی در خصوص آنها مصداق نداشته و مجموعه قضایی استان البرز به طور قطع این موارد را پیگیری و از زمانی که بازداشت می شوند توسط پلیس این دسته از مجرمان تا زمانی که حکم به صورت کامل در موردشان اجرا نشده در زندان خواهد بود.

وی در خصوص دستور صادر شدن چهره بدون پوشش سارقان گفت: در اجرای ماده ٩٦ قانون آیین دادرسی کیفری کسانی که مرتکب جرایم متعددی می شوند که خیلی از مالباخته ها شناسایی نشدند با توجه به تقاضای بازپرس و تجویز دادستان چهره این افراد بدون پوشش در رسانه ها اعمال می شود که مالباختگان مراجعه کنند برای اینکه شناسایی و اعلام شکایت کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟