دستگیری 7 سارق لوازم خودرو در کرمان

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری ۷ سارق و کشف ۳۷ فقره سرقت در اجرای طرح ۷۲ ساعته مقابله با سرقت قطعات و محتویات خودرو در کرمان خبر داد.

به گزارش رکنا،   سرهنگ مهدی پورامینایی، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان از اجرای طرح ۷۲ ساعته مقابله با سرقت قطعات و محتویات خودرو در شهرستان کرمان خبر داد و گفت: جدی گرفتن مشارکت مردمی در پیشگیری از سرقت، بسیار حائز اهمیت است که برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، آموزش و فرهنگ سازی لازمه و گام نخست پیشگیری از سرقت است.

او آموزش و ارتقای سطح آگاهی‌های انتظامی و اجتماعی شهروندان را بسیار مهم و موثر دانست و افزود: بی تردید آموزش و فرهنگ سازی همگانی در حوزه امنیت اجتماعی، لازمه و راهبردی مطمئن و اثربخش در پیشگیری از سرقت است.

سرهنگ پورامینایی به افزایش سرقت‌های صورت گرفته از وسایل نقلیه اشاره و تصریح کرد: غفلت مالباختگان مهم‌ترین عامل وقوع اینگونه سرقت‌ها است که پیشگیری از این امر با صرف هزینه‌ای اندک و نصب تجهیزات ایمنی بر روی وسایل نقلیه امکان پذیر خواهد بود و ما می‌بایست به عنوان متولی امر با تشویق شهروندان به این کار در کاهش اینگونه سرقت‌ها پیشقدم باشیم.

او دستگیری ۷ سارق و کشف ۳۷ فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو را نتیجه طرح ۷۲ ساعته مقابله با سرقت قطعات و محتویات خودرو عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون ده‌ها طرح برای ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان کرمان اجرایی شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان گفت: بروز هر گونه جرایم خرد و کلان بازخورد بسیار منفی در امنیت و ثبات اجتماعی به همراه دارد که رویکرد پلیس، برخورد قاطع، سریع و قانونی با متهمان و سارقان است که بایستی با برگزاری جلسات هم اندیشی و استفاده از صاحب نظران حوزه نظم و امنیت، گام های موثری در مهار و کاهش هر گونه جرایم خرد و کلان در کرمان برداشته شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 629463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟