چشم‌های خاطره ۳۳ ساله  از حدقه درآمد + عکس زن افغانستانی

پدر خاطره که از کار پیدا کردن و مشغول شدن او در یک ایستگاه پلیس خشنود نبود، ماجرا را به نیروهای طالبان خبر داد و آنها با چاقو چشم‌های این زن ۳۳ ساله را از کاسه سر درآوردند و او را کور کردند.

به گزارش رکنا ،آخرین صحنه‌ای که خاطره پیش از نابینا شدن دیده، سر مرد سوار بر یک موتور است که پس از بیرون آمدن او از یک ایستگاه پلیس در یکی از شهرهای ایالت مرکزی غزنی به سویش حمله بردند، چند تیر به سویش شلیک کردند و با چاقو به چشم‌هایش زدند. زن دیگر چیزی ندید و نفهمید و روی تخت بیمارستان در حالی به هوش آمد که دنیا در چشم‌هایش تیره و تار شده بود.

او می‌گوید: «از دکترها پرسیدم چرا نمی‌توانم ببینم؟ گفتند چون هنوز چشم‌هایم پانسمان است اما من می‌دانستم که همه چیز به پایان رسیده و آنها چشم‌هایم را از من گرفته‌اند.» در حالی که همه نیروهای طالبان را مسئول این حادثه می‌دانند، این گروه همه چیز را انکار می‌کند. مردم و اقوام معتقدند پدر خاطره که مخالف کار کردن دخترش بیرون خانه بوده، او را به طالبان لو داده و آنها هم چشم‌های زن را گرفته‌اند. نکته اینکه خاطره ازدواج کرده بود و همسرش مشکلی با کار کردن او نداشت.

بلایی که پدر بی رحم بر سر دخترش آورد

رفتن سوی چشم‌ها به معنی پایان رویاهای خاطره است که از چند ماه پیش در بخش جنایی پلیس غزنی مشغول کار شده بود. او می‌گوید: «کاش می‌گذاشتند یک سال کار می‌کردم و بعد این بلا را سرم می‌آوردند. سه ماه خیلی زود بود. اگر پس از یک سال بود، کمتر درد می‌کشیدم. من برای رسیدن به این کار خیلی تلاش کردم و برای خودم آرزوها و رویاهایی داشتم.» حالا پدر خاطره بازداشت شده و خودش در خانه‌ای در کابل پنهان است.

خاطره از دوران کودکی آرزو داشت بیرون از خانه کار کند و مستقل باشد. او سال‌ها جنگید و سرانجام نتوانست پدرش را قانع کند. با این حال به لطف حمایت‌های همسرش سرانجام موفق شد به ارزویش برسد. خاطره می‌گوید: «بارها پدرم را می‌دیدم که من را هنگام رفتن به ایستگاه پلیس تعقیب می‌کرد. در همان حوالی با نیروهای طالبان تماس گرفت تا جلوی من را بگیرند. همان روز که به من حمله کردند، پدرم دائم با من در تماس بود تا ببیند کجا هستم.»

طالبان چشمان یک دختر را از او گرفتند

سخنگوی پلیس غزنی اعلام کرد نیروهای طالبان را مسئول این حمله می‌داند و در نخستین مرحله پدر خاطره را بازداشت کرده است. این در حالی است که سخنگوی طالبان هر گونه دخالت نیروهای خود را در این حادثه رد می‌کند. حالا خاطره همراه خانواده‌اش از جمله پنج خواهر و برادر در خانه‌ای در پایتخت مخفی شده‌اند و او باید سرزنش‌های مادر را هم به خاطر بازداشت شدن پدرش تاب بیاورد.

خاطره امیدوار است با تلاش پزشکان اندکی از بینایی خود را به دست بیاورد و دوباره به سر کارش برگردد. هر چند او به حقوق هم نیاز دارد تا به تنگدستی نیفتد اما بزرگ‌ترین بهانه‌اش برای به دست آوردن سلامتی بیرون رفتن از خانه و کار کردن برای پلیس است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟