13  نفر از کارکنان اورژانس رفسنجان به کرونا مبتلا شدند

به گزارش رکنا،   محمدرضا حسینی زینلی صبح جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرسنل اورژانس رفسنجان با وجود همه فشارها و حجم بالای مأموریت‌ها با تمام توان در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس ایستاده اند.

وی افزود: در پیک اول بیماری، کرونا با رعایت نسبی پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان رفسنجان کنترل شد و در این زمینه اورژانس ۱۱۵ رفسنجان با هدف کاهش انتقال ویروس به سایر بیماران، آمبولانس ویژه بیماران کرونایی را راه اندازی کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی رفسنجان اظهار کرد: از اوایل فروردین تا نیمه‌های آبان ماه سال جاری تعداد ۱۷ هزار و ۳۱۸ تماس در رابطه با کرونا با اورژانس رفسنجان گرفته شده است.

حسینی زینلی با اظهار تأسف از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و غفلت از بیماری خطرناک کرونا توسط برخی شهروندان، تصریح کرد: متأسفانه با ساده انگاری و غفلت برخی شهروندان، این بیماری از دو ماه قبل سیر صعودی یافت تا جایی که تعداد تماس‌ها به ۵ هزار و ۶۰۸ مورد و مأموریت‌های مربوط به بیماری کرونا به ۳۶۹ مورد افزایش یافت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی رفسنجان عنوان کرد: در حال حاضر عملاً همه ۲۱ پایگاه اورژانس رفسنجان درگیر اعزام و انتقال مأموریت‌های مربوط به بیماران کرونایی در کنار مأموریت‌های زیاد غیر کرونایی هستند و مجموع تعداد تماس به ۵۰۴ مورد و مأموریت‌های اورژانس به ۹۲ مأموریت در روز رسیده است.

حسینی زینلی یادآور شد: در حال حاضر متأسفانه ۱۳ نفر از پرسنل اورژانس به ویروس کرونا مبتلا هستند و حداقل ۱۴ روز باید مابقی همکاران در کنار فشارها و خستگی‌های این مدت جایگزین شیفت‌های همکاران خود باشند تا سنگر خالی نماند.

وی اضافه کرد: تنها توقعی که از شهروندان رفسنجانی داریم اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عمل به نکات بهداشتی را تا پایان شکست این بیماری در دستور کار خود داشته باشند تا خدای ناکرده خود و خانواده خود درگیر این بیماری نشوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟