1038 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های یزد بستری هستند

به گزارش رکنا، محمود نوری شادکام اظهار داشت: آمار بیماران مشکوک به کرونا در یزد افزایش چشمگیری داشته به نحوی که در حال حاضر هزار و ۳۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی عنوان کرد: ۱۸۶ نفر از این بیماران به دلیل شرایط خاص تحت مراقبت های ویژه قرار گرفته اند و برخی نیز در اورژانس و سایر بخش‌ها در انتظار جواب تست کرونای خود هستند.

نوری شادکام با اشاره به اینکه آمار فوتی های کرونایی یزد طی روزهای گذشته ۱۸ نفر بوده است، افزود: آمار فوتی‌های یزد نسبت به جمعیت مبتلایان نسبت به میانگین کشوری کمتر است اما میزان ابتلا در یزد بسیار نگران کننده است.

نوری شادکام یکی از مهمترین دلایل شیوع بیماری کرونا که در حال حاضر شکل خانوادگی به خود گرفته است را دورهمی های خانوادگی و برگزاری مراسمی نظیر عروسی و عزا و ... اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر اینکه شکل ابتلا در استان یزد تغییر یافته و افراد به صورت خانوادگی به کرونا مبتلا می شوند، عنوان کرد: لازم است خانواده ها نسبت به رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از مواد ضدعفونی کننده، قرنطینه افراد مشکوک و مبتلا دقت لازم را داشته باشند.

نوی شادکام با اشاره به اینکه حفظ فاصله اجتماعی از مهم‌ترین راه های قطع زنجیره انتقال کووید ۱۹ است، تاکید کرد: مردم استان یزد تا حد امکان در خانه بمانند و در صورت حضور در سطح شهر، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟