چگونه کرونای خاموش باعث مرگ می‌شود؟

به گزارش رکنا، در حالی که اکثر مردم از کرونا بهبود می‌یابند، بیش از ۲۳۲۰۰۰ آمریکایی پس از ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. محققان همچنان کشف می‌کنند که چرا برخی افراد هنگام آلوده شدن به بیماری حتی یک علامت را نشان نمی‌دهند، در حالی که عده‌ای دیگر با تمام قوا برای زندگی تلاش می‌کنند.
طبق یک مطالعه جدید، ممکن است افراد دچار لخته‌های خونی ناشی از کرونا شوند. گرچه این موضوع در حال بررسی بیشتر توسط پژوهشگران است، اما می‌تواند بسیار مهم باشد.

این مطالعه که در Science Translational Medicine منتشر شده است، نشان داد که برخی از لخته‌های کشنده توسط آنتی بادی خود ایمنی در خون ایجاد می‌شود که به سلول‌ها حمله کرده و لخته‌ها را در رگ‌های میکروسکوپی ایجاد می‌کند. این نوع لخته‌های خون می‌توانند سکته‌های مغزی را القا کرده و جریان خون را در ریه‌ها محدود کنند و در نتیجه خطر مرگ را برای بیماران مبتلا به کرونا ایجاد می‌کند.

دکتر یوگان کنسی، استادیار مرکز قلب و عروق پزشکی میشیگان و محقق لاسکر در موسسه ملی قلب، ریه و خون توضیح می‌دهد که آنتی بادی‌های ایجاد کننده لخته در بیماران خودایمن نادر نیز تجربه می‌شود. وی می‌گوید: «در بیماران مبتلا به کرونا، ما همچنان شاهد یک چرخه بی امان و خود تقویت کننده التهاب و لخته شدن بدن هستیم. اکنون در حال یادگیری هستیم که آنتی بادی‌ها می‌توانند مقصر این حلقه لخته شدن و التهاب باشند که باعث می‌شود افرادی که قبلاً درگیر آن بودند حتی بیمارتر شوند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 623640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟