70 بال پرنده سهره طلایی حین قاچاق در اردبیل کشف شد

به گزارش رکنا، لطیف عزیزی، سرپرست فرماندهی حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۷۰ بال سهره طلایی از یک فرد متخلف که قصد داشت پرنده‌ها را بصورت قاچاق از طریق اتوبوس‌های بین شهری به تهران ارسال نماید با رصد و پیگیری‌های یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل کشف و ضبط شد.

او افزود: این تعداد قطعه سهره طلایی توسط فرد متخلف از زیستگاه این پرنده زنده گیری شده بود.

عزیزی گفت: تمامی این پرنده‌ها پس از کشف، با تایید دامپزشکی و اطمینان از سلامتی آن‌ها در دامان طبیعت رها شدند.

کشف 70 بال پرنده سهره طلایی حین قاچاق در اردبیل

سرپرست فرماندهی حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: برای فرد متخلف پرونده‌ای تشکیل شد و وی برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شد.

سرپرست فرماندهی حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: مجازات ضرر و زیان وارده به محیط زیست پرداخت ۳ میلیون ریال برای هر بال پرنده سهره طلایی است.

سهره از راسته گنجشک سانان، حدود ۱۴ سانتیمتر طول و سرش به رنگ قرمز روشن یا سیاه و سفید و دمش سفید است و گونه طلایی اش به دلیل برخورداری از صدای آهنگین و سیمایی زیبا، مورد توجه متخلفان حیات وحش است و بعد از زنده گیری، برای نگهداری در قفس به فروش می‌رسد.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه هرگونه شکار و زنده گیری پرنده در سطح استان ممنوع است از دوستداران حیات وحش خواست هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟