مشاهده لاشه سوخته خرس قهوه‌ای و توله اش در چهارمحال و بختیاری

به گزارش رکنا ، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ به همراه توله آن در منطقه میانکوه فلارد، خارج از مناطق حفاظت شده این استان خبر داد.

او افزود: به محض دریافت گزارشی مبنی بر مشاهده لاشه خرس در منطقه میانکوه فلارد در نزدیکی روستای چناران در این استان، ماموران یگان و کارشناسان این اداره‌کل برای بررسی به منطقه اعزام شدند.

احمدی اضافه کرد: براساس مشاهدات اولیه لاشه سوخته شده یک خرس قهوه‌ای بالغ و یک توله خرس در محل کشف شد.

تحقیقات پیرامون سوختن خرس قهوه ای در چهارمحال و بختیاری

او با اشاره به اینکه محل کشف لاشه‌ها در مناطق آزاد و خارج از محدوده مناطق حفاظت شده بود ادامه داد: بررسی و تحقیق درمورد چگونگی تلف شدن خرس و توله اش توسط ماموران یگان و کارشناسان آغاز شده است و درصورت تایید شکار توسط انسان، شناسایی، برخورد و مجازات عامل یا عاملین شکار و یا سوزاندن خرس‌ها با همکاری دستگاه‌های مرتبط و مقامات قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

احمدی گفت: خرس قهوه‌ای در کوهستان زاگرس و مراتع مرتفع و دره‌ها با رودخانه‌های دائمی و فصلی و حتی حاشیه روستا‌ها و برخی شهر‌های کوچک دیده می‌شود و گستره زیستی این گونه ارتباط مستقیمی با حاصلخیزی زیستگاه و دسترسی به منابع غذایی دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟