کشته شدگان سرشناس کرونا / از دکتری که دلقک بود تا پزشکی که نویسنده بود

به گزارش رکنا، از وقتی عطسه و سرفه خشک را به عنوان بارزترین نشانه‌های کرونا معرفی کردند، در هر جمعی که نشسته باشیم همه با ترس و استرس به فردی که عطسه کرده نگاه می‌کنند؛ حالا فرقی ندارد حساسیت فصلی باشد، سرماخوردگی باشد، کرونا باشد یا هر چیز دیگر...

حتی بار‌ها دیده شده که اگر کسی در مترو عطسه کند، همه چشم‌ها از بالای ماسک و زیر شیلد به طرف آن بنده خدا برمی‌گردد و یک قدم، یک قدم از پشت گام برمی‌دارند و در اولین ایستگاه از در خروجی پیاده می‌شوند. حتی اگر آن ایستگاه، ایستگاه مقصدشان نباشد! و حتی اگر آن عطسه بر اثر کرونا نباشد!

اما این قضیه برای کادر درمان و پزشکان بسیار متفاوت است؛ اگر فردی مشکوک به کرونا باشد، بعد از مثبت شدن جواب آزمایش، بدون شک اول از همه با دکتر در ارتباط می‌شود. از آنجایی هم که این ویروس آدم‌کش و بی‌رحم بر روی هر انسانی به گونه‌ای متفاوت خودنمایی کرده است، بسیاری از کادر درمان را که اتفاقاً از افراد معروف در سطح جهان بودند را هم به کام مرگ کشانده و لابلای اخبار، اسامی بسیاری از این پزشکان معروف برده شده؛ از کشور‌های مختلف، در سن‌های متفاوت و با تخصص‌های گوناگون.

۱۱ پزشک معروف که بر اثر کرونا جان باختند

اگر اخبار ۹ ماه گذشته جهان؛ یعنی از روز شنبه ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ (۵ بهمن ۹۸) تا روز چهارشنبه ۲۸ اوکتبر ۲۰۲۰ (۷ آبان ۹۹) را دنبال کرده باشید، خبر فوت ۱۱ پزشک مطرح در کشور‌های خارجی که بر اثر ابتلاء به کرونا جان باختند را شنیده‌اید؛ از آنجایی که این ویروس منحوس از چین شروع شد و اوایل هم به ویروس چینی معروف شده بود، بیشتر پزشکان مطرحی که جان باختند، اهل چین و ساکن ووهان بودند:

مروری بر جان‌باختگان معروف کرونا در کشور‌های دیگر/از دکتری که دلقک بود تا پزشکی که کار نویسندگی می‌کرد

دکتر لیانگ وودونگ از پزشکان بیمارستان شینهوآ بود. او اولین دکتری بود که بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا در سن ۶۰ سالگی جان خودش را از دست داد.

بعد از لیانگ وودونگ، دکتر لی ون‌لیانگ بود که چشم پزشک بود. او اولین فردی بود که در ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ در مورد نشانه‌های ظهور ویروس کرونا هشدار داد و خودش قربانی این اپیدمی شد و در سن ۳۳ سالگی جان باخت.

دکتر لین ژنگ بین هم دکتر پیوند اعضا بود که در سن ۶۲ سالگی در ووهان قربانی ویروس کرونا شد.

در فرانسه دکتر ژان ژاک رزافیندرانازی، دکتر اطفال در سن ۶۸ سالگی، دکتر اوساما ریاض ۲۶ ساله در پاکستان، دکتر نینو کاسانلو که استاد دانشگاه هم بود و ۷۵ سال سن داشت در اکوادور، اسیر ویروس کرونا شدند و فرصت برگشت به زندگی را نداشتند.

مروری بر جان‌باختگان معروف کرونا در کشور‌های دیگر/از دکتری که دلقک بود تا پزشکی که کار نویسندگی می‌کرد

در میان جان باختگان اکوادور رادیولوژیستی ۵۴ ساله به نام جیووانی خوزه کوپیانو کمپوورده هم بوده که بیشتر از دکتر بودنش، به دلقک بودنش مشهور بوده. دلقک کوپیتو پیشگام سرگرمی کودکان در کشورش بوده و محبوبیت زیادی داشته.

در کشور‌های دیگر دکتر فری‌ها اوز در ترکیه ۸۶ ساله، دکتر آنتون سباستین پیلای، نیکل توبینگ، منجیت سینگ ریاض انگلستانی به ترتیب در سن ۷۵، ۷۹ و ۵۲ سالگی پزشکان قربانی کرونا بودند؛ دکتر آنتون سباستین پیلای علاوه بر کار پزشکی مورخ و نویسنده هم بوده.

شاید در بین اخبار رصد شده تعدادی از پزشکان هم بوده باشند که از نگاه‌ها و رصد‌ها جا مانده‌اند. وقتی خبر فوت پزشکان مطرح دنیا را می‌شنویم، این موضوع بیشتر تلنگر می‌زند که وقتی کرونا، علم فراگیر پزشکی را هم دور زده و دکتر‌های معروف را به میدان مبارزه آورده و به پیروزی هم رسیده، اصلاً نباید خود را از شر این ویروس فراگیر در امان دانست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟