30 زندانی در زندان دزفول به کرونا مبتلا شدند

به گزارش رکنا، منصور محمدی خباز روز سه شنبه در جریان بازدید از ندامتگاه فجر دزفول همراه با سرپرست فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: آمار مرگ‌ومیر در زندان دزفول نسبت به سال گذشته باوجود شیوع کرونا، ۷۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اعمال همه پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌ دزفول گفت: ۳۰ زندانی مبتلا به کرونا در این زندان با جداسازی از دیگر زندانیان تحت درمان قرار گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت: با وجود مرکز فروش مواد غذایی در زندان، تدبیری اندیشیده شد تا سود حاصل از فروش از طریق انجمن حمایت از زندانیان برای حمایت از خانواده‌های آنها صرف شود.

وی افزود: از نظر دستگاه قضا، صدور حکم زندان برای محکومان به منزله انتقام و مجازات نیست و این امر صرفا جنبه تادیبی و انسان سازی دارد.

محمدی خباز اظهار امیدواری کرد افرادی که به هر علت در زندان بسر می برند پس از تادیب و تزکیه نفس با سلامت کامل به آغوش خانواده و جامعه بازگردند و از این تجربه هرچند تلخ در انتخاب مسیر درست زندگی بهره برند.

وی ادامه داد: در زندان شهرستان دزفول محکومان پنج حوزه قضایی دزفول، شوش، اندیمشک، الوار و شاوور در حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول بیان کرد: محکومان در زندان پس از آموزش در کلاس‌های مهارت‌آموزی متفاوت به تولید محصولات و صنایع دستی می‌پردازند و با سود حاصل از فروش تولیدات برای خود درآمدزایی می‌کنند.

وی افزود: درحال حاضر مددجویان زندان شهرستان دزفول در کارگاه‌های برق، جوشکاری، سرامیک کاری، لوله کشی، چرم دوزی، معرق کاری، منجوق کاری، خیاطی، کشاورزی، آشپزی، پیرایش و نانوایی مشغول فعالیت هستند.

محمدی خباز گفت: پس از شیوع کرونا و نیاز به استفاده از ماسک کارگاه تولید ماسک در زندان راه‌اندازی شد به طوری که ماهیانه با تولید چهار هزار ماسک نیاز مددجویان و متهمان درون زندان تامین می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620881 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟