بیش از 14 میلیون دینار قاچاق در کردستان کشف شد

به گزارش رکنا، علی خداویسی  با اشاره به کشفیات ارز قاچاق در استان کردستان طی سال جاری، اظهار کرد: در پنج ماهه امسال ۲۵ هزار دلار، سه میلیارد چک پول پانصد هزار ریالی و ۲۳ کیلو و ۴۳۱ گرم شمش طلا قاچاق کشف و ضبط شد.

خداویسی در خصوص دستگیری متهمین قاچاق کالا و ارز استان کردستان عنوان کرد: طی پنج ماه امسال هزار و ۱۰۱ نفر متهم دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته است و در همین‌خصوص ۲۲ باند متلاشی و هزار و ۸۶۰ پرونده قضائی برای متهمین تشکیل شده و ۴۶۶ وسیله نقلیه توقیف شد.

وی با اشاره به وضعیت کشفیات صورت گرفته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، بیان کرد: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش یافته است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با اشاره به کاهش ۲۵۳ درصدی کشفیات لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق نسبت سال گذشته، گفت: همچنین در پنج ماهه امسال یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۸۷ قلم داروی قاچاق در استان کردستان کشف شد.

وی با اشاره به کاهش قاچاق سیگار در مقایسه با سال قبل، ادامه داد: با کاهش ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در سال جاری در مجموع ۹ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۸۰ نخ سیگار قاچاق کشف شد.

خداویسی با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی قاچاق سوخت در استان کردستان، گفت: امسال ۶۸۵ هزار و ۶۸۰ لیتر سوخت، ۳۱ هزار و ۸۳۳ ثوب البسه، ۱۵۱ هزار و ۳۲۶ متر پارچه، ۲۱ هزار و ۵۱۳ دستگاه تجهیزات دریافت ماهواره و ۱۶۲ هزار و ۹۴۱ بطری و قوطی مشروبات الکلی کشف و ضبط شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟