کشف چندین محموله قاچاق در کردستان

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: طی عملیات‌های مختلف چندین محموله کالای قاچاق شامل چرخ گوشت، کالای دخانی و غیره در کردستان کشف و ضبط شد.

به گزارش رکنا، سردار علی آزادی  اظهار کرد:‌ ماموران انتظامی پاسگاه «ایرانخواه» شهرستان سقز حین کنترل خودروهای عبوری، یکدستگاه خودرو پژو405 حامل کالای قاچاق را مشاهده و متوقف کردند.

وی گفت: در بازرسی ماموران پلیس از خودرو حامل کالای قاچاق ، تعداد 40 دستگاه چرخ گوشت خارجی قاچاق کشف و ضبط و یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

وی افزود: کارشناسان ارزش کالای کشف شده را 400 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه گسترش قاچاق کالا اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی داشته و امنیت اقتصادی را درجامعه برهم می‌زند ، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان کالا، مراتب را هرچه سریعتر با پلیس در میان بگذارند.


وی در ادامه اظهار کرد: ماموران انتظامی این فرماندهی در اجرای طرح مقابله با کالاهای دخانی موفق به شناسایی یک انبار سیگار وتوقیف یک دستگاه خودرو حامل بار تنباکو قلیان در سطح شهر شدند.

وی افزود: با انجام اقدامات نامحسوس، محل مورد نظر شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی مورد بازرسی قرار گرفت، در بازرسی از این انبار که در یکی از محله های حاشیه شهر قرار داشت مقدار 66 هزار 800 نخ سیگار قاچاق در مارک‌های مختلف کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد:دراجرای همین طرح مامورین انتظامی موفق به شناسایی خودروی حامل تنباکو قلیان قاچاق شده که پس از توقیف و بازرسی از این خوردو مقدار 3 هزار و 669 بسته انواع تنباکو میوه‌ای کشف شدکه در این راستا خودرو به پارکینگ دلالت و متهم تحویل مقام قضائی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تحقیقات برای شناسایی مالک انبار ادامه دارد، اضافه کرد: اقلام مکشوفه توقیف و انبار واحد صنفی پلمب شد تا در فرصت مناسبی مواد دخانی کشف شده به اداره دخانیات تحویل شود.

وی گفت: کارشناسان ارزش ریالی سیگار و تنباکو و توتون های کشف شده را حدود 834 میلیون ریال برآورد کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607637 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟