انجام بیش از هزار مأموریت حوادث ترافیکی توسط اورژانس 115 کردستان

به گزارش رکنا، رضا پیرا مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به ارائه گزارشی از عملکرد اورژانس ۱۱۵ در شهریور ماه امسال گفت: در حال حاضر ۵۹ پایگاه جاده‌ای و شهری و یک پایگاه هوایی و یا واحد اورژانس موتوری در استان فعال است.

اوتعداد تماس‌های گرفته شده با مراکز پیام اورژانس ۱۱۵ را در این ماه در سطح استان ۴۴ هزار و ۵۳۶ مورد ذکر نمود و گفت: از این تعداد چهار هزار و ۶۴۱ مورد آن منجر به اعزام آمبولانس و انجام مأموریت شده است.

حوادث ترافیکی در  کردستان

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از تعداد مأموریت‌های انجام شده یک هزار و ۱۱۸ مورد مربوط به حوادث ترافیکی، ۶۹۷ مورد به حوادث غیرترافیکی و بقیه موارد به سایر موارد از جمله بیماری‌ها مرتبط بوده است.

پیرا در ادامه خاطر نشان کرد: طی مأموریت‌های انجام شده، ۲ هزار و ۷۲۲ مددجو به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند که از این تعداد یک هزارو ۲۹۰ مصدوم مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

او تعداد مأموریت‌های قلبی انجام شده را ۲۷۸ مورد، تنفسی ۱۶۳ مورد و اورژانس زنان را ۲۸ مورد ذکر نمود.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر سامانه اتوماسیون راهبری عملیات آمبولانس‌های اعزام شده به مأموریت‌ها که باعث تسریع در ارایه خدمات اورژانسی می‌شود در شهرستان‌های سنندج، کامیارن، دهگلان و دیواندره فعال است، اظهار داشت: تلاش برای راه اندازی این سامانه در سایر شهرستان‌های استان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟