حجم ویدیو: 10.80M | مدت زمان ویدیو: 00:01:28

به گزارش رکنا، سیداصغر حسینی رئیس دادگستری در تشریح این ماجرا گفت: مدتی قبل پرونده‌ای در دادسرای این شهرستان تشکیل شد مبنی بر اینکه یکی از روستاییان با کاشت چندین درخت گردو در مسیر رفت و آمد، آبیاری و همچنین عبور چارپایان روستاییان مشکلاتی ایجاد کرده است.حسینی افزود: دادگاه بدوی در خوانسار پس از بررسی پرونده، حکم بطلان دعوی را صادر کرد؛ اما شاکی‌ها در مرجع تجدیدنظر نسبت به رأی صادره اعتراض خود را ثبت کردند.
در نهایت پس از دوبار بررسی در دادگاه تجدیدنظر و وصول نظریه کارشناسی مبنی بر اینکه این راه مسدود شده است، دادگاه تجدیدنظر با نقض حکم دادگاه بدوی خوانسار حکم به رفع ممانعت از حق و قلع و قمع درختان صادر کرد و شاکی‌ها پس از قطعیت حکم، تقاضای صدور اجرائیه کردند.

حسینی خاطرنشان کرد: پس از صدور اجرائیه در پاییز سال گذشته، شاکی‌ها به این فرد تا اول مهر ۹۹ مهلت دادند تا راهی برای رفت و آمد و تعریض مسیر آنها فراهم کند. همچنین طی این مدت تلاش‌های بسیاری برای صلح و سازش در این پرونده صورت گرفت که موفقیت‌آمیز نبود. این مقام قضایی افزود: فرد محکوم در مدت مذکور به تعهد خود عمل نکرد و در نهایت با درخواست دوباره شاکی‌ها به رغم میل باطنی حکم قطع حدود هفت درخت گردو با حداکثر ۱۰ سال قدمت اجرا شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟