آتش‌سوزی در روستای منشاد مهریز مهار شد

به گزارش رکنا، سید محمد حسینی روز چهارشنبه  افزود: مهار آتش از ساعت ۱۶ دیروز ( سه‌شنبه ) الی ۲ بامداد امروز با حضور ۲ اکیپ مجهز و نیروهای امداد ادامه داشت، و از گسترش آن در منطقه جلوگیری شد.

وی ادامه داد: علت وقوع آتش سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است، متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود و به جز سوختن تعدادی از درختان خشک شده ، خسارت دیگری وارد نشد.

این مسوول از مردم خواست با توجه به خشکی برخی درختان از روشن کردن آتش در باغ ها و مزارع خودداری کنند تا دیگر شاهد بروز اینگونه حوادث نباشیم و در صورت مشاهده آتش سوزی در باغ ها و مراتع موضوع را بلافاصله اعلام کنند.

حسینی گفت: همکاری مردم و مسافران در مناطق ییلاقی بخش مرکزی شهرستان به خصوص در دهستان میانکوه و روستاهای تابعه آن در سال‌جاری نقش اصلی در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی داشته است .

همچنین رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز ۳۱ خردادماه امسال در گفت و گو با ایرنا از مهار آتش‌سوزی در مراتع روستای منشاد دهستان میانکوه بخش ‌مرکزی شهرستان خبر داده بود.

سید علی باقری با اشاره به اینکه این حادثه روز قبل اتفاق افتاد بود، افزود: با اقدام سریع و به موقع یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری مردم آتش‌سوزی مهار شد

روستای منشاد با ۲ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.

بخش مرکزی مهریز شامل دهستان‌های میانکوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت ۵۵ هزار نفری این شهرستان حدود ۳۰ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟