خودکشی 10 نفر در بندرعباس ناکام ماند

به گزارش رکنا، آتش‌نشانان در 5 ماهه نخست سال جاری به 14 مأموریت امداد و نجات ناشی از خودکشی اعزام شدند که 10 مورد آن تهدید به خودکشی بود و 4 مورد نیز اقدام به خودکشی. در این حادثه 2 نفر قبل از رسیدن مأموران امداد و نجات فوت‌شده بودند و 7 نفر نجات یافتند. 2 مورد تهدید و یک مورد از این آمار اقدام به خودکشی نیز مربوط به مردادماه سال جاری بود.

به گفته حسن امینی زاده معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس 90 درصد خودکشی‌ها در این 5 ماهه ناشی از مصرف مواد مخدر به‌خصوص شیشه بوده است و اکثر شان مردهای جوان بودندکه قصد پرتاب خود از ارتفاع را داشتند یا در منزل، خود را حبس کرده بودند و اقدام به آتش زدن خود داشتند که با مشاوره و صحبت‌های مشاوران بهزیستی و همچنین امدادگران آتش نشانی از خودکشی منصرف شدند.

نجات ۴ نفر در دریا

تیم امداد و نجات آتش‌نشانی بندرعباس در این مدت در 6 عملیات ،جسد 6مرد را کشف کردند ،همچنین در 3 مأموریت ناشی از غرق‌شدگی ،موجب نجات 4نفر در دریا شدند. در این 5 ماهه 99 ، 15 نفر در 7 عملیات امداد و نجات در ساختمان ، منزل و... نجات یافتند.

226 نفر گرفتار در آسانسور

در ابتدای سال جاری تا مردادماه گذشته ۲۲۶ نفر در آسانسور گیر افتاده بودند که توسط امدادگران نجات پیدا کردند و ۲ نفر نیز مصدوم شدند. امینی زاده میانگین زمان رسیدن امدادگران به محل را ۲ دقیقه و ۱۴ ثانیه دانست که به ۱۳۷ مأموریت رفتند شامل ۱۳۲ مورد گیرافتادن و ۵ مورد سقوط آسانسور و ۲۲۶ نفر را نجات دادند. وی علت این حادثه‌ها را 129 مورد نقص فنی، 2 مورد سهل‌انگاری، 6 مورد سایر نام برد.

نقص فنی، افراد رو حبس کرد

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس از ۱۴۷ مورد مأموریت امداد و نجات محبوس شدگان نیز سخن گفت که ۱۸مورد مربوط به خودرو، ۱۲۱ مورد منزل، ۳ مورد مغازه و سایر موارد ۵ مورد بوده است.۷۰ مورد براثر نقص فنی ، ۶۷ مورد سهل‌انگاری ، یک مورد عدم ایمنی و۹ مورد سایر رخ‌داده است. نجات‌یافتگان این حادثه ۱۵۸ نفر، مصدومان 4 نفر ، فوت‌شدگان نیز 2 نفر بودند. خسارت وارده شده به آسانسورها 866 میلیون ریال بوده است.

مرگ براثر انفجار

در ۵ ماه گذشته امسال . ۲ مورد انفجار ناشی از گاز رخ‌داده که براثر سهل‌انگاری افراد بوده است، در این رابطه یک نفر جان سپرد و دیگری نجات یافت.همچنین در این مدت ۲ نفربر اثر برق‌گرفتگی در تأسیسات و قطعی سیم برق مصدوم شدند. امدادگران در ۱۱ مأموریت به نجات افرادی رفتند که گرفتار گاز و بخارهای سمی شده بودند .در این حادثه ۳ زن و ۲ مرد مصدوم شدند و ۵ نفر نیز نجات یافتند. این حادثه براثر نشت گاز ناشی از نقص فنی و سهل‌انگاری رخ‌داده بود.

مصدومیت 54 نفربر اثر سوانح رانندگی

در این مدت ۶۱ دستگاه خودرو دچار سانحه شد و در این رابطه 14 نفر زن و 40 نفر مرد مصدوم شدند، همچنین 18 نفر با کمک امدادگران آتش‌نشانی بندرعباس نجات یافتند و 3 نفر به کام مرگ رفتند. 24 مورد این حوادث براثر واژگونی و 37 مورد بر اثر برخورد بوده است. این تعداد سانحه بر اثر 2 مورد نقص فنی، 40 مورد سهل‌انگاری، 13 مورد عدم ایمنی و سایر 6 مورد رخ‌داده است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس از انجام ۵۹۱ مأموریت امداد و نجات در بندرعباس خبر داد که این حادثه‌ها بر اثر ۲۱۲ مورد نقص فنی، ۱۹۶ مورد سهل‌انگاری، 24 مورد عدم ایمنی، 6 مورد بلایای طبیعی و 153 مورد سایر بوده است .

در این مدت 20 زن و ۵۰ مرد مصدوم و ۴ نفر فوت شدند. همچنین نجات‌یافتگان نیز 464 نفر بودند. میانگین زمان رسیدن تیم آتش‌نشانی درصحنه حادثه 3 دقیقه و 55 ثانیه بوده است.

امینی زاده در خصوص صدور پروانه ساختمان گفت: در این مدت193 پروانه ساختمان ،145پایانه کار ساختمان صادر و 585 جعبه f در ساختمان‌های مرتفع ، هزار و 144خاموش‌کننده پودر و گاز و co2 در ساختمان‌ها نصب شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602519 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟