به گزارش رکنا، سرهنگ علی‌محمد رجبی در این باره گفت: تاکنون چندین مورد پرونده درباره سوء‌استفاده از تصاویر دختران جوان در پوشش فعالیت مدلینگ و اخاذی و کلاهبرداری از کاربران در پلیس فتا تشکیل شده که اکثر این موارد نیز منجر به دستگیری مجرمان شده است. در اکثر این موارد مجرمان با سوء‌استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به قربانیان خود نزدیک شده و از آنها سوء‌استفاده می‌کنند.

این افراد قربانیان خود را از میان دختران جوان انتخاب کرده و با ارسال پیام‌هایی به آنان و تعریف از برخی ویژگی‌های ظاهری شان، از این جوانان برای حضور در پروژه مدلینگ دعوت می‌کنند و در برخی موارد حتی آنها را با وعده درآمد‌های میلیونی فریب می‌دهند و پس از اغفال دختران، از آنان خواسته می‌شود تا عکس‌ها و تصاویر خصوصی‌تری از خودشان ارسال کرده یا حتی آنها را برای گرفتن عکس به محلی دعوت می‌کنند که پس از این موارد با تهدید قربانیان خود به انتشار تصاویر و سوء‌استفاده از عکس‌ها اقدام به اخاذی از قربانیان خود کرده و از این فریب خوردگان مبالغی را طلب می‌کنند.

وی تصریح کرد: برابر قانون هتک حرمت و انتشار تصاویر دیگران در فضای مجازی جرم بوده و مشمول مجازات است، به‌همین دلیل نیز به افرادی که قصد انجام چنین اقداماتی را دارند هشدار می‌دهیم که مجازات سختی در انتظار آنان خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟