به گزارش رکنا، سرهنگ «فرزاد اکبری» رئیس پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت: والدین باید فرزندان خود را نسبت به شناخت آسیب‌های اجتماعی که بصورت ناآگاهانه دامنگیر آنها می‌شود، توجیه کرده و آموزش‌های لازم را به آنها بدهند.
وی افزود: یکی از نکاتی که باید مورد تأکید قرار گیرد، این است که به فرزندان خود بیاموزند که با افراد ناشناس و غریبه به هیچ عنوان صحبت نکنند و با آنها جایی نروند.پدر‌ها و مادر‌ها هرگز فرزند خود را با اشیای قیمتی و پول زیاد به مدارس نفرستند و تلفن و آدرس محل سکونت خود را نیز به فرزندان‌شان بیاموزند.
این مقام انتظامی ادامه داد: والدین از خودروهایی برای حمل و نقل فرزند خود استفاده کنند که مورد تأیید آموزش و پرورش باشد و حتماً تحقیق لازم درخصوص سلامت عمومی راننده سرویس مدرسه و سایر افرادی که با فرزند شما در ارتباط هستند، به عمل آورند.
اولیا باید به فرزند خود بیاموزند که حتی اگر مورد توهین یا فحاشی قرار گرفتند، با کسی درگیر نشوند اما در اولین فرصت موضوع را با پدر و مادر و مسئولان مدرسه در میان بگذارند.
سرهنگ اکبری همچنین با اشاره به لزوم مراقبت والدین بر روابط اجتماعی فرزند خود و توجه دادن آنها به آسیب‌های اجتماعی نظیر مواد مخدر، دوستان ناباب و... یادآور شد: موضوع مهم دیگر توصیه به فرزندان درخصوص رعایت کامل مسائل بهداشتی با توجه به شیوع کروناست. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟