سیگنال حیات از زیر آوار انفجار بیروت / تلاش برای نجات آغاز شد

به گزارش رکنا،نیروهای دفاع شهری لبنان و نجاتگران امروز (جمعه) نیز به عملیات جستجوی خود در زیر آوارهای ناشی از انفجار بیروت برای یافتن احتمالی شخصی زنده ادامه دادند.
 بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، این تلاش که یک ماه پس از انفجار بیروت در جریان است پس از آن آغاز شد که تیم جست‌وجو و نجات شیلی اعلام کرد، سیگنال‌های از تپش قلب انسان زنده از زیر آوارهای منطقه «مار مخایل» دریافت کرده است.
پس از آنکه دیشب دو جرثقیل دیوارهایی را که امکان سقوط داشت از منطقه مذکور برداشتند، نیروهای دفاع شهری شروع به برداشتن آوار و سنگ‌ها با دست کردند. «جورج ابوموسی» مدیر عملیات نیروهای دفاع مدنی اعلام کرد، عملیات جست‌وجو از دیشب بدون توقف ادامه داشته اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.
ابتدا یک سگ آموزش دیده تیم شیلی را به محلی که وجود انسان زنده زیر آوار در آن محتمل بوده برده و پس از آن این تیم با اسکنرهای حرارتی پیشرفته، سیگنال تپش قلب دریافت کرد.
انفجار بندر بیروت در چهارم آگوست منجر به کشته شدن ۱۹۱ نفر و مجروحیت بیش از ۶۵۰۰ نفر دیگر شد. آمارهای رسمی از وجود هفت مفقود پس از این انفجار خبر می‌دهد.

پیگیری «میشل عون»

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان نیز در حال پیگیری این مسأله است.
وی در همین ارتباط تماسی با «ریمون خطار» مدیرکل دفاع شهری برقرار و در جریان آخرین اخبار درباره عملکرد تیم نجات قرار گرفته است.
میشل عون ضمن تأکید بر سلامتی تیم نجات و جست‌وجو اعلام کرده، ‌این عملیات تا روشن شدن موضوع باید ادامه پیدا کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟