144

به گزارش رکنا، بی‌شک تمام کسانی که در بندرعباس در زمینه گیتار فعالیت دارند، او را می‌شناسد و یا حداقل نام او را شنیده‌اند. حمید سعید ۵۳ سال سن داشت و متولد محله سریگ بندرعباس بود. کار موسیقی را از کلاس سوم راهنمایی آغاز کرد و اولین سازی که شروع به یادگیری آن کرد"ارگ ملودی کای" کوچکی بود؛ ازآنجایی‌که علاقه به گیتار داشت با چوب و حلب روغن و سیم ترمز گیتاری درست می‌کند که با آن نواختن ملودی را تمرین می‌کرد تا اینکه پول‌توجیبی اندکی‌اش را جمع کرد تا به ۱۰۰۰ تومان رسید و اولین گیتارش را که "کلاسیک اِکمونت هلندی" بود در بندرعباس خریداری کرد و اولین شعری را که با آن یاد گرفت عاشِـق بودُم بی نِگاهِ توای دِلبر بود.

حمید سعید یادگیری گیتار را از ملودی شروع کرد تا اینکه به کمک آقای نفیسی نواختن آکورد را فرامی‌گیرد و پس‌ازآن با مطالعه کتاب‌های خودآموز موسیقی بر دانش موسیقی‌اش می‌افزاید.

در دهه شصت با نوازندگی ارگ توسط ناصر عبدالهی و خوانندگی وی، کارش را به‌صورت گروهی ارائه می‌دهد که سعید در این گروه گیتار الکترونیک می‌نواخت. از جمله سازهایی که حمید سعید توانایی نواختن آن‌ها را دارد می‌توان از ارگ، انواع گیتار( برقی، کلاسیک، فولک، باس و ...)، جاز، ترامپت، عود، آکاردیون، ویلن و ... را نام برد.

حمید سعید در بسیاری از کارهای مرحوم زنده‌یاد ابراهیم منصفی مانند "تا تو قَدر مهِ بُدونی دیر اَبوت، از اون شُو کهِ چِشمُم وازت کهَ وا تو بودم مهِ آشنا و اَمون اَز ناموندگاری" همکاری داشته است.

پیش از این درآذرماه ۹۸ جمعی از هنرمندان به منزل وی رفتند که گلایه های همسر زنده یاد سعید را در این خصوص مرور می کنیم:

همسر زنده یاد حمید سعید در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه واقعاً ممنونم از تمامی کسانی که آمدند و باعث شدند لبخند پس از مدت‌ها بر چهره این هنرمند بنشیند، تصریح کرد: از سال‌ها قبل همسرم دارای فشارخون و قند خون بود و چند سال قبل دچار سکته قلبی، ماه قبل دچار سکته مغزی و هفته گذشته دومین سکته مغزی را پشت سر گذاشت.

وی با بیان اینکه باید فشارخون و قندخونش را کنترل کنیم تا بتواند سلامتی کامل را به دست آورد اظهار کرد: چند مدتی است که دیگر همسرم فعالیت هنری نمی‌کند و هرچه می‌گوییم هم دیگر انگیزه‌ای برای فعالیت ندارد.

همسر استاد حمید سعید با اشاره به اینکه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان توقعی ندارم چون کاری نمی‌کنند و حتی یک تماس هم نگرفته‌اند، اظهار کرد: چرا باید تا کسی از این دنیا رفت یادش کنیم؛ همسرم اکنون به همدلی و توجه جامعه و مسئولان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه همسرم نه بیمه است و نه درامد بازنشستگی دارد، عنوان کرد: همسرم از بی‌توجهی رنج می‌برد و خواهش می کنم نگذاریم وقتی هنرمندی از کار افتاده شد یا فوت کرد از وی یاد کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 600270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟