سازش 3 پرونده اختلاف طایفه‌ای توسط شعبه 27 شورای حل اختلاف زاهدان

به گزارش رکنا، حجت الاسلام حمید رضا بندانی اظهار کرد: اولین پرونده در شعبه 6 دادگاه مجتمع قضایی شهید نوری جریان داشت که پس از ارجاع به شورای حل اختلاف 27 زاهدان، اختلاف خانوادگی بین یک زوج رسیدگی و پرونده با رضایت طرفین مختومه شد.

وی افزود: در پرونده دوم که بر اثر ترک انفاق همسر و سرقت طلا در شعبه 7 دادگاه عمومی حقوقی تشکیل شده بود اختلاف موجود بین دو زوج که شدت گرفته بود و به خانواده ها رسیده بود خاتمه یافت و با تلاش بزرگان و ریش سفیدان اختلافات بین طرفین رسیدگی و زوجین با شروط لازم که در صورت جلسه امضا شد رضایت خود را اعلام کردند.

بندانی ادامه داد: پرونده سوم که در شعبه 4 دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان با موضوع سرقت خودرو مطرح بود پس از ارجاع به شورای حل اختلاف 27 زاهدان با ریش سفیدی و استفاده از حضور بزرگان برای حل و فصل و ریشه یابی اختلافات بین دو طرف، طرفین خواستار مختومه شدن پرونده در مراجع قضایی شدند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های اعضای این شورا در راستای به سازش رساندن پرونده های قابل سازش نیز گفت: سیستان و بلوچستان استانی است با ساختار بومی و طایفه ای که تا کنون نقش بزرگان و ریس سفیدان در حل و فصل پرونده های مهم بسیار تاثیر گذار بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟