بر اثر نزاع دسته جمعی در شهرستان سراوان در سال 87 یک نفر بر اثر شدت جراحات وارده فوت می‌کند که پس از دستگیری قاتل The Murderer پرونده وارد روند قضایی می‌شود.

شعبه یک دادگاه کیفری زاهدان با توجه به اوراق و محتویات پرونده پس از احراز مجرمیت، بر اساس مواد موجود در رای صادره، مشارالیه را به قصاص نفس محکوم می‌کند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در این زمینه اظهار کرد: با توجه به صدور حکم قصاص، پرونده از شعبه سوم اجرای احکام کیفری شهرستان زاهدان جهت اخذ رضایت و ایجاد سازش بین دو طایفه به شورای حل اختلاف شماره 19 زاهدان ارسال شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اولیاء دم و خانواده قاتل در شهرستان سراوان مستقر بوده و متهم در زندان Prison مرکزی زاهدان به سر می برد که ابلاغیه از طرف شورای حل اختلاف شماره 19 برای طرفین پرونده ارسال و در نهایت جلسه شورا با پدر مقتول برگزار شد که در جلسه اول ایشان حاضر به رضایت نشدند.

بندانی تصریح کرد: شورای حل اختلاف شماره 19 شهرستان زاهدان با جدیت بیشتری تلاش کردند تا بتوانند جلسات دیگری با خانواده مقتول برگزار کنند که با استفاده از نفوذ بزرگان و ریش سفیدان دو طایفه جلسه دوم برگزار شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 19 زاهدان و همچنین حضور بزرگان و معتمدان دو طایفه در شورای حل اختلاف نتیجه داد به گونه ای که در پایان جلسه پدر مقتول از مجازات قصاص گذشت کرد و به اخذ نصف دیه از خانواده قاتل راضی شد.

وی ادامه داد: مدتی بعد خانواده متهم در شورای حل اختلاف شماره 19 شهرستان زاهدان حاضر شدند و سه ماه به آنها مهلت داده شد تا دیه را فراهم کنند که نهایتا خانواده متهم توانستند دیه مربوطه را تهیه کنند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان افزود: شورای حل اختلاف شماره 19 شهرستان زاهدان هماهنگی های لازم را جهت دعوت طرفین انجام داد و جلسه نهایی برگزار شد و اولیاء دم دیه خواسته شده را تحویل گرفته و رضایت خود را نیز اعلام کردند و نهایتا اختلاف و درگیری بین دو طایفه به سازش ختم شد و همچنین یک نفر از مجازات قصاص نجات یافت.

بندانی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های فراوان اعضای شورای حل اختلاف شماره 19 شهرستان زاهدان گفت: شوراهای حل اختلاف با اقداماتی که انجام می‌دهند توانسته اند بار زیادی را از دوش محاکم کم کنند و در کاهش اطاله دادرسی نیز موثر باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین فیلم و عکس از آتش سوزی نفتکش ۲۷۴ متری ایرانی در آب های چین+ عکس

تجاوز به دو دختر دانشجو در دفتر کار پدر / آرمان باز هم تهدید می کند با او باشم!

پدرم که سرکار می رفت شوهر خاله ام پیش مادرم می آمد و ..! / دختر بچه در اتاق زندانی می شد! + عکس

20 تن در ناآرامی های اخیر کشور جان باختند / سخنگوی پلیس گزارش داد

تاجر شیطان صفت دختر 14 ساله را باردار کرد و ..! / قاضی دستور نبش قبر نوزاد را داد!

رفتار ترسناک مادر شوهر با عروس باردار

متخصص پوست و مو با دیپلم در کرج طبابت می کرد!

مادرم دور از چشم پدرم با کیوان ارتباط شوم داشت / آن دو به باغ متروکه می رفتند و ..! + عکس

خودکشی نوعروس تهرانی با اسلحه!

مادر«سارینا»ی 18 ماهه دستگیر شد / مهشید نیمه شب به خانه آمد و ..! + عکس

تمساح‌ها ،مردی را مقابل همسرش بلعیدند

مرگ تلخ زن و شوهر جوان و 3 فرزندشان در کلبه متروکه جنگلی + عکس

درخواست کمک یک دختر از مردم / 20 فرودین ماه مرا رها کردند و ..! + عکس

یخ زدن نوزاد تازه متولد شده در چادر / کمبود کانکس در مناطق زلزله زده کرمانشاه

کدخبر: 344726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟