دستگیری عامل انتشار خبر کذب درمان کرونا در شیراز

به گزارش رکنا، سرهنگ "حشمت سلیمانی"  در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا "جهرم" مشخص شد، شخصی در شبکه‌های اجتماعی با انتشار خبر کذب درخصوص درمان بیماری کرونا با خوردن مشروبات الکلی باعث تشویش اذهان عمومی شده که موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم در شهرستان "جهرم" مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

دستگیری مرد سودجو در شیراز / او اخبار کذب کرونا را پوشش میداد

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: پلیس فتا با افرادی که با انتشار مطالب کذب در فضای مجازی یا با فروش داروهای جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، برخورد قانونی خواهد کرد.

این مقام سایبری افزود: از عموم هموطنان انتظار می‌رود، برای اطلاع از صحت و سقم اخبار به خبرگزاری‌های معتبر اعتماد کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آنها خودداری کنند.

سرهنگ "سلیمانی" با بیان اینکه انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم و مرتکبان قابل مجازات هستند، گفت: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) اعلام کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟