«گاندو»‌ دست‌ پسر‌ بچه‌ چابهاری‌ را‌ خورد + عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: پسر بچه روستایی از اهالی روستای هوت‌گت‌بالا از توابع شهرستان چابهار هدف حمله تمساح قرار گرفت و از ناحیه مچ دست چپ دچار آسیب جدی شد.

وحید پورمردان اظهار کرد: با توجه به فصل گرما و کمبود آب در مناطق روستایی اهالی باوجود نصب تابلوهای هشدار دهنده محیط زیست و اطلاع رسانی‌های مداوم و چهره به چهره محیط بانان مستقر در منطقه، متاسفانه برای استفاده و برداشت آب یا آب تنی و بازی به برکه‌های محل زیست تمساح پوزه کوتاه نزدیک می شوند که این بار پسر بچه اهل روستای هوت‌گت‌بالا هدف حمله جدی تمساح قرار گرفت.

وی گفت: این پسر بچه برای درمان به بیمارستان چابهار انتقال یافت و با توجه به رایزنی های انجام شده و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و معاون سیاسی اجتماعی استاندار در صددهستیم به سرعت برای انجام مراحل درمانی وی را به مرکز استان یا در صورت نیاز به خارج از سیستان و بلوچستان منتقل کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: تمساح ها در این فصل مهاجم هستند و از قلمرو و لانه های خود که در آن تخم گذاری کرده اند دفاع می کنند به همین دلیل نزدیک شدن هر موجودی از جمله انسان را به منزله تهدیدی برای نوزادان در شرف تولد خود می پندارند و به فرد مزاحم حمله می کنند.

گاندو یا تمساح پوزه‌کوتاه نوعی کروکودیل بومی شبه‌قاره هند و مناطق اطراف است که در کشورهای هند، بنگلادش، پاکستان، ایران، سریلانکا و برمه زندگی می‌کند. گاندو تنها کروکودیل بومی پاکستان و ایران و بزرگ‌ترین خزنده این دو کشور و همچنین پرشمارترین کروکودیل در هندوستان است.

وی ادامه داد: رفتارهای اجتماعی تمساح ها در فصل تولید مثل به ظهور می رسد که در این میان حس ایجاد مامن جدید یا قلمرو طلبی به شدت افزایش می یابد و با عکس العمل های خاص این عادت را از خود بروز می دهند و بسیار تهاجمی می شوند که به همین منظور به رغم وسعت بسیار زیاد زیستگاه تمساح پوزه کوتاه و نبود امکان حصارکشی و ایجاد محدودیت، علاوه بر نصب تابلوهای جدید هشدار دهنده و گشت و کنترل مداوم همیاران و محیط بانان این اداره کل، مباحث آموزشی نیز در اشکال گوناگون در منطقه اجرا شده اما متاسفانه بی احتیاطی و بی توجهی به علایم هشدار دهنده گاهی موجب بروز چنین حوادث ناگواری می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 595042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟