تیر برق پارک لاله تهران جان مهدی ۱۲ ساله را گرفت + گزارش تحقیقات

به گزارش رکنا، ساعت ۱۱ شب شنبه ۱۸ مرداد، مهدی به همراه پدرش در پارک لاله مشغول بازی پینگ پنگ بود که توپ داخل باغچه‌ای افتاد که درختان تنومند در آن قرار داشتند و لابه‌لای درختان نیز تیرهای برق قرار داشت.
به خاطر آبیاری درختان و فضای سبز باغچه خیس بود و توپ هم روی آب شناور شده بود.مهدی توپ را که برداشت دستش خیس شد او برای خارج شدن از باغچه دستش را به تیر برقی که کنارش قرار داشت تکیه داد غافل از اینکه جریان برق فشار قوی به بدنه تیر اتصال کرده و همین موضوع پسر بچه را در جا خشک کرد.
پدر مهدی بلافاصله با اورژانس تماس گرفت و پسر ۱۲ ساله به بیمارستان امام خمینی(ره) انتقال داده شد. تلاش برای درمان پسر نوجوان ادامه داشت تا اینکه حدود ساعت ۱۱ صبح یکشنبه ۱۹ مرداد قلب پسرک برای همیشه از کار افتاد.
تحقیقات تیم جنایی
با اعلام مرگ مهدی از سوی کادر درمانی بیمارستان امام خمینی(ره)، مأموران کلانتری ۱۴۸ انقلاب موضوع را به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند.
بدنبال اعلام این خبر بازپرس رحیم دشتبان و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه شدند. بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران و تیم تحقیق وارد زمین پینگ پنگ واقع در ضلع شمالی پارک لاله شدند. زمینی با سه میز پینگ پنگ که در چند قدمی میزها باغچه‌ای قرار داشت که پسر نوجوان درآنجا دچار برق گرفتگی شده بود.
تحقیقات برای رازگشایی از علت مرگ پسر نوجوان تا ساعت ۵ بعد از ظهر ادامه یافت و درنهایت کارشناس برق و الکترونیک حاضر در محل، علت حادثه را اتصال برق به تیر به‌دلیل پوسیدگی سیم‌ها و اتصالات اعلام کرد.
در ادامه بررسی‌ها ناظر پارک، پیمانکار سابق پارک و پیمانکار فعلی پارک، به اتهام تسبیب در قتل شبه عمد در این ماجرا مقصر شناخته و بازداشت شدند.صبح روز گذشته سه مرد جوان برای تحقیقات به دادسرای امور جنایی پایتخت منتقل شده و از آنها تحقیق صورت گرفت. بررسی‌ها در خصوص مرگ پسر ۱۲ساله به دستور بازپرس جنایی ادامه دارد.
با اینکه از حادثه برق گرفتگی پسر نوجوان بیش از ۴۸ ساعت می‌گذرد، اما همچنان اطراف باغچه‌ای که این حادثه در آنجا رقم خورده، نوار سبز رنگ ورود ممنوع و خطر کشیده شده است.
بعد از سومین میز پینگ پنگ، تیربرق روی زمین افتاده است به گفته حاضران در پارک، کارشناسان تیربرق را روی زمین خوابانده و باز کرده‌اند تا علت حادثه را بررسی کنند. اما تیربرق همان‌طور رها شده است و احتمال خطر و حادثه‌ای دیگر می‌رود.
چند مرد در حال بازی پینگ پنگ هستند. یکی از آنها که مهندس بازنشسته‌ای است می‌گوید: این حادثه‌ها به این دلیل اتفاق می‌افتد که شهرداری، از پیمانکاران حرفه‌ای استفاده نمی‌کند. جان مردم در خطر است و چندین بار توپ ما که داخل باغچه افتاده آن را برداشته‌ایم و برق ما را هم گرفته اما چون آن زمان آب نبود، این برق گرفتگی شدت زیادی نداشت و از طرفی وضعیت جسمی ما با یک پسر بچه فرق دارد.
به دنبال این حادثه شهرداری منطقه ۶ تهران نیز اعلام کرده که کمیته‌ای ویژه برای پیگیری موضوع و بررسی علل بروز این حادثه و شناسایی مقصران توسط مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته است.سرهنگ‌ ناصری‌نژاد معاون هماهنگ‌کننده پلیس پیشگیری پایتخت نیز گفته در حال حاضر سه نفر از عوامل پیمانکار پارک لاله با دستور قضایی دستگیر شدند و تحقیقات تکمیلی توسط کلانتری ۱۴۸ انقلاب اسلامی ادامه دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 594674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟