به گزارش رکنا، اول بهمن‌سال قبل مردی مأموران پلیس تهران را از ماجرای زورگیری با خبر کرد. او گفت: وقتی برای رفتن به خانه‌اش سوار یک خودروی پراید مسافر بر شده بود، سرنشینان خودرو با تهدید چاقو اموالش را سرقت کرده‌اند.

بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه‌۲۷ در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره‌پنجم پلیس‌آگاهی قرار گرفت. شاکی در توضیح بیشتر شکایت خود گفت: ساعت‌۱۹ شب حادثه در میدان جمهوری منتظر تاکسی بودم تا به خانه‌ام در پاسگاه نعمت‌ آباد بروم که یک پراید هاچ‌ بک سفید رنگ که شیشه‌های دودی و رینگ اسپرت داشت توقف کرد.

بعد از گفتن مسیرم در صندلی عقب سوار خودرو شدم. به جز راننده که مردی جوان بود سه‌مرد دیگر هم سوار خودرو بودند. بعد از اینکه خودرو وارد بزرگراه نواب شد ناگهان سرنشینان خودرو با چاقو و اسپری اشک‌ آور من را تهدید کرده و خواستند که حرکت نکنم که از ترس جانم تسلیم خواسته آن‌ها شدم.

راننده با عبور از بزرگراه آزادگان از شهر خارج شد و به سمت بیابان‌های اطراف حرکت و در محلی خلوت توقف کرد. سارقان زورگیر سرانجام گوشی‌تلفن همراه، پول‌های نقدی که همراه داشتم، ساعت مچی گرانقیمت و همه چیز‌های با ارزشی که همراهم بود را سرقت کرده و من را در بیابان رها کرده و فرار کردند. با مطرح شدن شکایت کارآگاهان در این باره تحقیق کردند، اما به علت تاریک بودن هوا موفق به شناسایی مشخصات خودرو و سرنشینان آن نشدند. در حالی که تحقیقات پلیس در این باره جریان داشت مشخص شد که شکایت‌های مشابهی به کلانتری‌های شهر گزارش شده‌است. بررسی‌شکایت‌های مطرح شده و مشخصاتی که شاکیان از خودرو و سرنشینان آن در اختیار پلیس گذاشته بودند، نشان داد که همه سرقت‌ها از سوی اعضای یک باند در حال رقم خوردن است.

یازدهم فروردین‌ماه و در حالی که تحقیقات همچنان در جریان بود به کارآگاهان پلیس خبر رسید که مأموران کلانتری‌۱۶۱ ابوذر خودروی پرایدی با همین مشخصات را توقیف کرده‌اند و از آنجا که خودرو و سرنشینان آن از سوی مأموران پلیس‌آگاهی شهرستان اسلامشهر تحت تعقیب بودند، خودرو را راهی پارکینگ و راننده و سه سرنشین آن را بازداشت و به دستور قاضی روانه زندان کرده‌اند. بعد از به دست آمدن این سرنخ بود که مأموران پلیس در تماس با زندان متوجه شدند که هر چهار سارق از زندان آزاد شده‌اند. در شاخه دیگری از تحقیقات بود که ۱۷‌تیرماه مأموران پلیس مخفیگاه اولین سارق را در شهرستان بهارستان شناسایی و او را بازداشت کردند. با مشخصاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان ۳۰‌تیرماه موفق شدند سه عضو دیگر باند را بازداشت کنند.

وقتی اعضای باند از سوی شاکیان شناسایی شدند، متهمان هم به ۲۰‌فقره زورگیری در پوشش مسافربری در تهران و اسلامشهر اعتراف کردند. سردسته باند گفت: از اواخر سال گذشته تصمیم گرفتیم به شیوه زورگیری در پوشش مسافربر از شهروندان سرقت کنیم. وی ادامه داد: بعد از شناسایی سوژه‌های مورد نظرمان آن‌ها را سوار خودرو کرده و با تهدید چاقو آن‌ها را به بیابان‌های اطراف شهر منتقل کرده و اموالشان را سرقت و آن‌ها را در بیابان رها کرده و فرار می‌کردیم.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس‌آگاهی تهران گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان در جریان است. وی از کسانی که به این شیوه هدف سرقت و آدم‌ربایی قرار گرفته‌اند، درخواست کرد برای طرح شکایت به اداره پنجم پلیس‌آگاهی تهران مراجعه کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟