دستگیری سارقان مسافرکش نما در تهران

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی اوایل" توضیح داد: بهمن ماه سال گذشته پرونده ای با موضوع آدم ربایی و سرقت بعنف توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید 111(هاچ بک) سفید رنگ تحت عنوان مسافرکش از شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 امور جنایی تهران به پلیس آگاهی ارجاع و برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم قرار گرفت.

معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران عنوان داشت: در گام نخست تحقیقات پلیسی شاکی اظهار داشت، دوم بهمن ساعت 19:00 در میدان جمهوری به مقصد پاسگاه نعمت آباد سوار یک دستگاه خودرو پراید با 3 سرنشین شدم. در اتوبان نواب سرنشینان خودرو با تهدید سلاح سرد و اسپری اشک آور و انحراف از مسیر، مرا به بیابان های اطراف اتوبان آزادگان انتقال و پس از سرقت وجوه نقد، گوشی های تلفن همراه، ساعت مچی و تمامی اموال با ارزش من را در همان محدوده پیاده و از محل گریختند.

سرقت و زورگیری حرفه ای در تهران / کفتار ها به دام پلیس افتادند

این مقام انتظامی گفت:در ادامه تحقیقات پلیسی، مسیر حرکت خودرو با راهنمایی شاکی شناسایی ولی متاسفانه در تحقیقات میدانی به علت شب بودن زمان حادثه، تصویری واضحی از خودرو و سارقان به دست نیامد.

وی تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اداره پنجم به دست آوردند سارقان چندین مرتبه دیگر با همین شیوه، اموال شهروندان را سرقت و از محل گریخته اند که با رسیدگی توأمان و تجمیع سرنخ ها، در این مرحله نیز متأسفانه هیچ توفیقی در شناسایی سارقان حاصل نشد.

این مقام پلیسی تصریح کرد: با فرا رسیدن سال نو و مأموریت های خاص پلیس آگاهی در ایام تعطیلات و گشت های نوروزی و سرکشی از پارکینگ های سطح شهر تهران، افسر پرونده که به عنوان نیروی کمکی در گشت حضور داشته متوجه توقیف یک دستگاه خودرو پراید 111 با شیشه های دودی ورینگ اسپرت شده در یکی از پارکینگ ها می شود که شباهت های زیادی به مشخصات خودروی تحت تعقیبش دارد و در ادامه به دست می آورد که خودروی مشکوک دارای سابقه تحت تعقیب از سوی پلیس آگاهی اسلامشهر می باشد که در یازدهم فروردین ماه توسط عوامل کلانتری 161 خودرو توقیف و 4 سرنشین آن روانه زندان شده اند.

معاون مبارزه با سرقت های پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه در تماس با زندان مشخص شد متهمان آزاد شده اند، افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی هفدهم تیرماه مخفیگاه یکی از سارقان در شهرستان بهارستان شناسایی و بدین ترتیب اولین متهم پرونده با هماهنگی های قضائی در مخفیگاهش دستگیر و کارآگاهان موفق شدند سه سارق دیگر را نیز در سی ام تیر ماه دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی انتقال دهند.

سرهنگ نجفی با اشاره به اینکه متهمان به 20فقره سرقت به همین شیوه در تهران و اسلامشهر اعتراف کرده اند، افزود: متهمان با دستور بازپرس دادسرای ناحیه 27 برای کشف سایر سرقت های احتمالی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار دارند و شهروندانی که به این شیوه از آنها سرقت شده است می توانند برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به این اداره مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 593745 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟