انتشار تصاویر شخصی با چاشنی انتقام / در همدان رخ داد

به گزارش رکنا، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با هویت نامعلوم اقدام به انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام همراه با مطالب مستهجن کرده که این اقدام امنیت روانی و اجتماعی شاکی را به خطر انداخته است با توجه به حساسیت موضوع کارشناسان این پلیس مراتب را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به اظهارات اولیه شاکیه عنوان کرد: متهم تصاویر را از حساب شاکی در شبکه ی اجتماعی تلگرام سرقت کرده که در ادامه ماموران موضوع را بررسی و با شیوه و شگردهای فنی و پلیسی متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی متهن را احضار کردند.

انتشار تصاویر خصوصی یک زن در همدان

سرهنگ سرخوش نهاد تصریح کرد:متهم که جوان ۱۹ ساله بود در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد و در خصوص موضوع، اظهار بی‌اطلاعی کرد که پس از مواجه با ادله های انکارناپذیر لب به اعتراف گشود.

وی خاطرنشان کرد: متهم در اعترافات خود اعلام کرد که شاکیه را می‌شناسد و با نیت انتقام‌جویی پس از دانلود عکس‌های وی از روی پروفایل شخصی او مرتکب این عمل مجرمانه گردیده است.

سرهنگ سرخوش با بیان اینکه متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی گردید، به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: نباید فراموش کرد که فضای مجازی یک فضای اشتراکی است و بر این اساس خود افراد نیز می‌بایست با وسواس بیشتری نسبت به انتشار انواع مختلف محتوا‌ها از زندگی شخصی و اسرار خانوادگی خود، اقدام نمایند تا خود را در معرض سوءاستفاده افراد سود جو قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا استان همدان در پایان یاد آور شد: کاربران دقت داشته باشند که عکس های شخصی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارند چرا که در فضای مجازی نیت افراد مشخص نیست و ممکن است افراد سودجو از این سهل انگاری سوء استفاده کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 593657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟