بازداشت اعضای شبکه اخلال‌گر بازار ارز /  ماجرای یک میلیارد یورو چه بود؟

به گزارش رکنا، وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) شبکه متخلف ارزی که با اغفال برخی افراد و سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی آنان، حدود یک میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات مربوطه را در اختیار گرفته و در موارد غیر مجاز مصرف و منجر به اتلاف سرمایه ارزی کشور شده شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی، اعضای اصلی شبکه و تعدادی از مرتبطین شبکه مذکور در استان خراسان رضوی بازداشت شدند.

دستگیری باند مخوف ارزی در مشهد

در این اطلاعیه آمده است: همچنین با وجود گستردگی تخلفات و بررسی اسناد توقیفی، تحقیقات تکمیلی ادامه داشته و احتمال افزایش قابل ملاحظه ارقام تخلفات ارزی شبکه را که در کل کشور فعالیت می‌کردند متصور است.

وزارت اطلاعات ضمن تقدیر از اهتمام و حمایت‌های دستگاه قضایی، به متخلفان و سوء استفاده کنندگان از کارت‌های بازرگانی هشدار داده و به تجار شریف و صادر کنندگان واقعی توصیه می‌کند به هیچ عنوان از کارت بازرگانی دیگران استفاده نکنند تا ضمن مشارکت در گسترش صادرات کالاهای غیر نفتی در شرایط کنونی، متهم به تخلف ارزی نشوند و در اسرع وقت نسبت به رفع تعهد ارز حاصل از صادرات خود اقدام کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 593300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟