رمزگشایی جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی پایان یافت

به گزارش رکنا، یوجین انین، معاون وزیر خارجه اوکراین گفت: فرآیند تحلیل داده های جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده خطوط هواپیمایی اوکراین در ایران، در کشور فرانسه به پایان رسیده است.
وی امروز در مصاحبه با شبکه رادیویی «هرومادسک» توضیح داد: «تمامی اطلاعات دو دستگاه ضبط کننده بازیابی و رمزگشایی شده است. علی رغم آسیب وارد شده به جداره خارجی هر دو دستگاه، اما فرآیند رمزگشایی با موفقیت انجام شده است. تحقیقات فنی به سرعت پس از وقوع حادثه انجام شد و رمزگشایی یکی از مراحل آن است.»
وی افزود: پیش بینی اینکه تحقیقات فنی چقدر زمان می برد، ممکن نیست.
همچنین دفتر تحقیقات و تحلیل فرانسه امنیت هواپیمایی کشوری فرانسه نیز که در این فرآیند حضور دارد، از اتمام تحلیل داده های دستگاه های ضبط کننده پرواز خبر داده است.
سازمان ایمنی حمل‌ونقل کانادا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که یک تیم بین‌المللی بررسی جعبه‌های سیاه هواپیمای سقوط کرده اوکراینی در تهران را انجام داده و تحلیل اولیه اطلاعات این جعبه‌های سیاه در فرانسه تکمیل شده است.
«کتی فاکس» رئیس این موسسه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «کار در پاریس به پایان رسید اما بررسی‌ها هنوز فاصله زیادی تا به سرانجام رسیدن دارد. همچنان سوالات کلیدی زیادی وجود دارد که باید پاسخ داده شود.» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 589782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟